تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۹ برای رشد سریع رتبه سایتتان
سلام خدمت کاربرای عزیز استایل ساز – امروز میخواهیم در مورد تکنیک های مهم سئو سایت صحبت کنیم و مواردی رو بهش اشاره کنیم چون بر این باور هستیم که با وقت گذاشتن روی سئوی سایت میتوانید نتیجه فوق العاده رو به رشدی را در نتیجه نهایی کسب و کارتان بدست اورید . یکی از این روش ها روش کلاه خاکستری میباشد که روش های میان بر و نتیجه در آن سریع تر از سایر نتیجه ها میباشد و جریمه ای هم برای سایت شما از جانب گوگل ندارد
سئو کلاه خاکستری چیست؟
اگر شما مدت زمان زیادی است که در تخصص سئو فعالیت میکنید، احتمالا به خوبی با انواع آن آشنایی دارید.
سئو کلاه سفید : به روش ها و تکنیک های خوب سئو گفته میشود که کاملا مطابق قوانین گوگل هستند.
سئو کلاه سیاه : به روش ها و تکنیک های بد سئو گفته میشود که مطابق قوانین گوگل نیستند و احتمالا منجر به جریمه شدن از طرف گوگل میشوند.
سئو کلاه خاکستری : این گزینه ترکیبی از دو مورد بالا است.
احتمالا زمانی که از تکنیکهای کلاه سفید سئو برای بدست آوردن نتایج خوب استفاده میکنید، سراغ استفاده کردن از برخی تکنیکهای مشکوک برای افزایش سرعت رتبه گرفتنتان خواهید رفت! اینجاست که سئو کلاه خاکستری وارد بازی میشود.
سئو کلاه خاکستری به صورت عمده با برخی از تکنیکهای مشکوک سئو سروکار دارد که ممکن است جزء نکات سئو کلاه سیاه جای بگیرند. شما میتوانید سئو کلاه خاکستری را تا حدی خطرناک بدانید، اما اگر در انجام دادن تکنیکهای آن اشتباه نکنید، و درست آنها را انجام دهید، نتایج مفید بسیار زیادی دریافت خواهید کرد.
شما میتوانید روش های سئو کلاه خاکستری را به عنوان “تکنیکهای سوال برانگیز” در نظر بگیرید که در واقع بازدیدکنندگان سایت شما را ناراحت نمیکنند، اما مثل یک معجزه عمل میکنند. بنابراین استفاده کردن از آنها را نمیتوان به عنوان یک روش بد در نظر گرفت به ویژه زمانی که شما برای افزایش ترافیکتان مجبور میشوید به دنبال راههای خطرناک بروید، بهتر است از چنین تکنیکهای خنثی استفاده کنید.
بنابراین اجازه بدید بدون هیچ مقدمهای درباره ۱۰ روش سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم که میتوانید از طریق آن ترافیک خود را افزایش دهید و حسابی رتبه سایتتان را بهبود دهید.
۱- گرفتن دامنه های منقضی شده و رنک دار
یکی از روش های سئو کلاه خاکستری که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد، این است که دامنههای منقضی شده را بخرید؛ اگر درست از این روش استفاده کنید، هنوز هم نتایج خوبی برای شما به ارمغان میآورد.
گرفتن دامنه چیست؟
اگر بخواهم بصورت خلاصه به شما بگوییم به این صورت است که شما دامنه های منقضی شده را خریداری میکنید بجهت بهبود وضعیت ساییتان در وجههای مختلف، که یکی از پرکاربردترین روشهای سئو در سراسر جهان میباشد
گرفتن دامنه میتواند دو نوع باشد:
- خرید دامنههای منقضی شده
- خرید دامنههای جدید
مورد اول به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد و حسابی محبوب است! چرا که شما میتوانید دامنههای منقضی شدهای را بخرید که قبلا یک مجموعه لینک بیلدینگ خوب داشتهاند! زمانی که این دامنهها را خریداری میکنید تا از طریق آن به پستهای وبلاگ خود لینک دهید، قطعا پیشرفت چشمگیری در رتبه بندی سایتتان خواهید داشت.
البته توصیه نمیکنیم که هر دامین منقضی شدهای را بخرید و یا تعداد بسیار زیادی دامین منقضی شده برای بهبود وضعیت سئو سایتتان بخرید اما دامینهای مربوط به کسب و کار تان اگر گیر آمد، دست رد به سینهاش نزنید و بخرید تا مورد استفاده قرار دهید! چرا که این کار به شما حسابی کمک میکند تا در رتبه موتورجستجو پیشرفت کنید.
قبل از خرید دامین های منقضی شده برای افزایش رتبه سایتتان، باید به چند نکته ضروری که در ادامه به آنها میپردازیم، توجه کنید:
- پیدا کردن DA : DA (Domain Authority) یک دامنه، یک معیار خوب است که توسط تیم moz توسعه داده میشود و به راحتی به شما کمک میکند که محبوبیت یک دامنه را پیدا کنید. اگر خوب باشد (امتیاز بالای ۳۰) میتوانید آن را به عنوان یک دامنه خوب در خصوص لینک بیلدینگ در نظر بگیرید و به خرید آن فکر کنید.
- هرگونه ارتباط مضر و یا سمی را بررسی کنید: همه دامنه های منقضی شده خوب نیستند؛ بسیاری از آنها ممکن است پر از لینکهای غلط، سمی و بد باشند که به هیچ وجه برای بهبود سئو مناسب نیستند. بنابراین از ابزارهایی مانند SEMrush و ahrefs و… برای پیدا کردن منابع لینکهای آن کمک بگیرید.
پس چگونه میبایست دامین های خوب منقضی شده را پیدا کنید تا از طریق آن سئو سایتتان را بهبود دهید؟
در ادامه به معرفی برخی نکات کارآمد برای پیدا کردن دامین های منقضی شده مفید، برای بهبود سئو سایت میپردازیم.
- دامینهایی پیدا کنید که حداقل ۳ سال سن داشته باشند: یکی از موثرترین روشها برای پیدا کردن دامین های مفید دارای لینک های ارزشمند، پیدا کردن سن آنها است. اگر سن آنها ۳ و یا بیشتر از ۳ سال باشد، قطعا تاثیر مثبتی بر موتور های جستجو در مقایسه با سایر دامین های منقضی شده خواهند گذاشت. شما میتوانید از جستجوگر دامنه whois برای پیدا کردن سن دامنه و سایر اطلاعات پیرامون آن استفاده کنید.
- پروفایل بک لینک تمیز: همیشه برای پیدا کردن پروفایل بک لینک دامنههای منقضی شده وقت بگذارید، زیرا اکثر آنها دارای پروفایل های بک لینک بی ربط به کسب و کار شما هستند. ابزارهای زیادی برای آنالیز پروفایل بک لینک یک دامنه وجود دارند که شامل Monitor، Ahrefs، SERP stat، SEMrush و… هستند.
- از لینک های مضر ساخته شده در دامین ها اجتناب کنید: بسیاری از دامنههای منقضی شده که متشکل از متون متعدد و زیادی هستند اعم از روسی، چینی و… که قطعا برای شما بی فایدهاند. پس اگر دنبال دامنه های مفید و با ارزش برای سئو سایتتان هستید، از چنین دامنههایی اجتناب کنید.
- از آرشیو اینترنت استفاده کنید: دستگاه Wayback که به عنوان آرشیو اینترنت هم شناخته میشود شامل بیش از ۳۰۰ میلیارد صفحه وب در اینترنت است که واقعا برای هر کسی میتواند مفید باشد. شما میتوانید به تمام حوزهها در این آرشیو دسترسی پیدا کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین سایت archive.com هم نشان می دهد این دامنه در گذشته مربوط به چه سایتی بوده است .
- دامنه ارتباطی بین ۵۰ تا ۱۰۰: مطمعن شوید، دامنههایی را که میخرید بیش از ۵۰ دامنه را ارجاع میدادند. این مسئله باعث میشود مطمعن شوید، دامنه منقضی شدهای را که میخرید، بیش از ۵۰ مکان مختلف در اینترنت دارد.
نکته سریع: در اینترنت چند منبع برتر برای یافتن دامینهای منقضی شده وجود دارد که در آن لیستی از بهترین های بازار را پیدا خواهید کرد تا نام های دامین های منقضی شده را پیدا کرده و آن را بخرید. (یکی از آنها سایت nic.ir و بخش دامنه های منقضی شده است .)
از ریدارکت ۳۰۱ استفاده کنید
زمانی که تحقیق و بررسی راجع به دامین های منقضی شده را به اتمام رساندید و سپس آنها را خریدید، زمان آن رسیده تا تمام آنها را به سایت اصلی خود هدایت کنید.
۳۰۱ یک فرایند جهت گیری است که در آن یک صفحه برای همیشه به مکان جدیدی مانند یک سایت و یا یک صفحه دیگر منتقل میشود و موتورهای جستجو مانند گوگل را به صفحه جدید هدایت میکند تا آنها نیز کاربران را به مکان جدید بیاورند. از همه مهمتر بیش از ۹۰ درصد ارزش صفحات را به صفحه جدید منتقل میکند! این کار به بهبود سئو کمک شایانی میکند.
در اینجا یک نمونه عالی از تیم moz برای تغییر مسیر ۳۰۱ آمده است.
تصویر بالا به خوبی فرایند ۳۰۱ و اینکه چگونه استفاده از آن به تغییر همیشگی آدرس منتهی میشود را شرح داده است. این مسئله برای موتورهای جستجو نه تنها به معنی این است که صفحه تغییر کرده است، بلکه نشان دهنده این است که محتوای موجود در آن هم اکنون در صفحه جدید قابل دسترسی میباشد.
شما به راحتی میتوانید از یک پلاگین برای هدایت ۳۰۱ استفاده کنید تا تمام دامنه منقضی شده را به سایت جدید یا صفحه مورد نظر شما هدایت کند و تمام ارزش لینکها و… آن به صفحه جدید برسد.
۲- میانگین طول محتوا و همینطور محتوای قدیمی را افزایش دهید
آیا تا به حال برای هر موضوع به صورت مفصل محتوایی با بیش از ۳۰۰۰ کلمه نوشته بودید؟ (مقاله پیش رو بیش از ۵۵۰۰ کلمه است !) ما تقریبا برای تمام محتواهایمان در وبمستر سلام این کار را میکنیم! جالب است بدانید که یک محتوا در وبسمتر سلام که اتفاقا مربوط به امسال هم است، بیش از ۱۶۰۰۰ کلمه دارد.
بسیاری از افراد نمیدانند که محتوای طولانی به بهترین شکل زمانی عمل میکند تا اطلاعات بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کند. اگر در یک کسب و کار رقابتی هستید و ۱۰۰۰ پست وبلاگ تا کنون ایجاد کردهاید، برای مدت یک تا دو ماه سراغ تولید محتوا با بیش از ۲۰۰۰ کلمه بروید تا به خوبی درک کنید که محتوای طولانی چه تاثیر مثبتی در کار شما خواهد داشت.
بله، تولید محتوای ۲۰۰۰ کلمهای کاری سخت و زمانبر است اما این مسئله به شدت برای کاربران و حتی گوگل جذابیت دارد.
بروزرسانی پستهای وبلاگتان و رساندن محتوای آنها به بیش از ۲۰۰۰ کلمه یکی از تکنیکهای سئو کلاه خاکستری است که میتوانید از آن برای رشد ارگانیک ترافیک خود استفاده کنید.
یک محتوای طولانی دارای مزایای زیر است:
- شما از این طریق یک منبع عالی برای دیگر وبلاگنویسان خواهید شد تا محتوای خود را گسترش دهند.
- شما لینکهای بیشتری جذب خواهید کرد.
- شما رشد شارپ ترافیکتان تجربه خواهید کرد.
اکنون شاید بپرسید که چطور میتوانید طول مقالات خود را افزایش دهید؟ در ادامه به چند نکته در این خصوص خواهیم پرداخت که احتمالا پاسخگوی نیازهای شما هستند.
قبل از اینکه شروع به فکر کردن در خصوص طولانی کردن محتوای پستهای وبلاگتان کنید تا ترافیکتان افزایش یابد، مطمعن شوید که اهدافتان را به خوبی مشخص کردید و میدانید.
آیا جزئیات بیشتری در خصوص موضوع دارید؟ آیا میخواهید با این کار مشتریان بیشتری جذب کنید؟ یا میخواهید فقط بازدیدکنندگان بیشتری از موتورهای جستجو دریافت نمایید؟
خب قطعا دانستن اهداف اولین قدم برای موفقیت در بازاریابی است. همچنین باید مشخص کنید که دقیقا چه اهدافی را برای زمانی که محتوای بروز میشود، دنبال میکنید. در صورتی که همه این سوالها برایتان مشخص باشد، حتما نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد.
موضوع بر هر چیزی مقدم است
بین پستهایتان ابتدا موضوعاتی که برای مخاطبان هدفتان مناسب هستند را پیدا کنید. بهترین پیشنهاد در این خصوص برای شما شروع کار با ۱۰ پست اصلی است که بیشترین ترافیک را برای شما جذب کردهاند. شما میتوانید به راحتی از طریق ابزارهای گوگل پست های عالی و پرترافیکتان را پیدا کنید و با افزایش طول محتوای آنها شروع به کار بر روی آنها کنید.
از آنجا که این پستها در حال حاضر حجم اصلی ترافیک شما را میآورند، بروزرسانی و تکمیل آنها با اطلاعات بیشتر، کلمات کلیدی و تصاویر میتواند باعث جذب ترافیک افزوده برای شما شود.
ما در حال حاضر در وبلاگ وبمستر سلام مطالبی با محتوا طولانی و برای مدت زمان طولانی مینویسیم و البته ما یک چیز را در خصوص تولید محتوا عالی میدانیم و آن، این است که محتوا میبایست کامل و بینقص باشد. اگر برای افزایش کیفیت محتوایتان زمانی را برای تحقیق بگذارید، قطعا بسیاری از موضوعات عالی را برای تولید محتوا با منابع درست و کامل، پیدا خواهید کرد.
بنابراین قبل ازاینکه شروع به نوشتن کنید، حداقل زمانی را برای تحقیقات در خصوص پستی که میخواهید تولید کنید، صرف نمایید. شما با تحقیق میتوانید همزمان اطلاعات کافی برای تکمیل سایر پستهای وبلاگتان نیز پیدا کنید. شما برای تولید محتوا و بررسی در خصوص آن میتوانید از ابزار Google Docs نیز استفاده نمایید. دقت کنید که در حین تولید محتوا مقدار زیادی از عناوین فرعی را با استفاده از برچسبهای H2 و H3 و… در نظر بگرید تا بتوانید به راحتی حجم سنگینی مانند ۲۰۰۰ کلمه را خلق نمایید. (کاری که ما در این مقاله انجام دادیم) همچنین به شدت توصیه میکنم که ذهنتان را باز بگذارید و از اطلاعات قبلی خود و همچنین خلاقیتهایتان برای تکمیل پستتان استفاده کنید. در این بین سعی نکنید محتوایی خشک را تولید کنید چرا که هیچ خوانندهای هر چند که بسیار به آن محتوا نیاز داشته باشد، تمایلی به خواندن یک محتوای خشک و خسته کننده و طولانی ندارد.
۳- web 2.0 برای لینک بیلدینگ
Web 2.0 هم در زیر مجموعه روش ها و تکنیکهای کلاه خاکستری سئو قرار میگیرد. چرا که کاربران میتوانند محتوا را با استفاده از دایرکتوری های Web 2.0، فرومها و… ویرایش کنند. بنابراین اجازه دهید در خصوص آنچه که در مورد آن میدانیم صحبت کنیم و این مسئله را که چطور میتوانید از Web 2.0 برای سئو و لینکهای ورودی استفاده کنید، شفاف نماییم.
Web 2.0 چیست؟
Web 1.0 (نسل اول) عمدتا از صفحات استاتیک استفاده میکرد که کاربران بر اطلاعات آنلاین هیچ کنترلی نداشتند. اما Web 2.0 (نسل دوم) چیزی است که عمدتا شامل اطلاعات پویا است که کاربران میتوانند تغییراتی را در محتوا ایجاد کنند تا حتی بهتر از نمونه اولیه باشد.
برای مثال اگر شما در محتوای ویکی پدیا، چیز اشتباهی دیدید، میتوانید آن را ویرایش کنید! این موضوع دقیقا چیزی است که Web 2.0 به شما ارائه میکند. شما در چنین ساختاری توانایی محسابه و اعمال تغییرات در محتوا را دارید.
در این تصویر به خوبی تفاوتهای Web 1.0 و Web 2.0 آمده است! به کمک آن میتوانید به خوبی این مباحث را درک کنید.
مزایای Web 2.0 چیست؟
از آنجایی که Web 2.0 به صورت کامل به کاربران اجازه تولید محتوا و ویرایش را میدهد، مزایای زیر را دارد:
- مزایای لینک: مشخص است که افراد به صورت عمده برای برقراری ارتباط از Web 2.0 استفاده میکنند. اگرچه بیشتر لینکهایی که از Web 2.0 دریافت میکنید؛ nofollow هستند اما باید به این واقعیت توجه کنید که شما به پیوندهای متنوع بیشتری نیاز دارید و قطعا برای رشد لینک های dofollow ارزشمندتر هستند. وب سایت ها و وبلاگ های متعددی در Web 2.0 هستند که به شما لینک های dofollow بالقوه میدهند که برای افزایش ترافیک و بهبود وضعیت سئو بسیار عالی هستند.
- کیفیت ترافیک: اول از همه باید سراغ کار کردن روی سکوهایی بروید که اکثر کاربران آنها فعال هستند و دوم میبایست سراغ سکوهایی بروید که کاربران مرتبط با شما را دارند (این دو مورد با هم ارزشمندند) چرا که جذب ترافیک از چنین منابعی باعث افزایش نرخ تبدیل شما خواهد شد.
وب سایت های Web 2.0 زمانی که شما روی افزایش تعامل کاربر خود تمرکز میکنید، به جای تمرکز صرفا بر روی آوردن ترافیک کار میکنند. بنابراین سعی کنید در پلت فرم های Web 2.0 در سایت های سوشیال بوکمارک مثل Quora یا دیگر سایت های این حوزه فعال بمانید تا به جای اینکه فقط ترافیک جذب کنید بیشتر بتوانید روی سئو و تعامل مانور دهید.
شاید این مقاله هم بدردت بخوره
۴- استفاده از PBN:
همیشه زمانی که شخصی در خصوص PNB صحبت میکند، یک گره بزرگ وجود دارد! بنابراین بیایید کمی در خصوص استفاده از PBN صحبت کنیم تا ببنید آیا میتوانید از آن برای ایجاد لینکهای موثر و افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنید.
PBN چیست؟
PBN مخفف کلمه Private Blog Network یا شبکه خصوصی وبلاگ است که یکی از محبوب ترین راهکارهای ساخت لینک هم میباشد. با معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل بسیاری از افراد استفاده از PBN را متوقف کردند.
آیا PBN جز تکنیک های کلاه سیاه سئو قرار میگیرد یا یک راهکار کارآمد در دسته کلاه خاکستری ها است؟
اگر شما قصد تولید یک PBN صرفا با استفاده از محتوای کپی و بک لینک های نامرتبط داشته باشید، این روش جزء تکنیک های کلاه سیاه قرار میگیرد اما اگر شما محتوای خوبی ایجاد کنید که مربوط به موضوعاتی باشد که قصد رتبه دادن به آن را دارید، پس میتوانیم PBN را جزء تکنیکهای کلاه خاکستری دسته بندی کنیم.
خب اکنون این سوال پیش میآید که چگونه میتوان از PBN برای سئو موثر استفاده کرد؟
اساسا دو راه در خصوص استفاده از PBN برای لینکها و سئو وجود دارد.
- اول اینکه شما میتوانید این کار را از طریق شبکه های وبلاگ نویسی دیگر که برای دریافت لینک پول میگیرند، انجام دهید که البته اکثر آنها بد هستند و تنها چند شبکه PBN وجود دارند که ارتباط بسیار مناسب و مفید را ارائه میدهند که در نهایت به بهبود سئو منجر میشود.
- راه دیگر ساختن شبکه وبلاگ عمومی خودتان است. این راه واقعا قابل اعتماد است اما نیازمند زمان و انرژی بسیار زیادی است. اگر شما از پس ایجاد یک وب سایت مرجع با کیفیت PBN برمیآیید، پس این راه برای شما مناسب است و میتوانید سراغ آن بروید.
اگر تمایل دارید که PBN خودتان را ایجاد کنید، میبایست به چند نکته توجه نمایید.
- یک دامین منقضی شده را با پروفایل و بک لینک های خوب پیدا کنید تا بتوانید از طریق آن وب سایت های واحد را ایجاد نمایید که مربوط به محتوای سایت اصلی شما هم باشد.
- هیچوقت و تحت هیچ شرایطی فرایند تولید محتوای خود را خودکار نکنید و یا به ربات ها نسپارید! در عوض یک وب سایت تک صفحهای با محتوای بسیار مفید و البته مرتبط ایجاد کنید.
- سعی کنید از همه روش های ساخت لینک مانند وبلاگ نویسی، پست مهمان و… استفاده کنید تا لینک های بیشتری به سایت های PBN خود جذب کنید تا در دراز مدت سئو شما را تحت تاثیر قرار دهند.
۵- “کلید واژه دقیق” ؛ چگالی کلیدواژه عالی را پیدا کنید
این مسئله را اغلب افراد میدانند که محتوایی سرشار از “کلمات کلیدی” یک عملکرد بد برای سئو محسوب میشود اما اگر محتوا سرشار از “کلیدواژه” باشد برای افزایش ترافیک و بهبود سئو بسیار موثر است.
بله استفاده گسترده از کلمات کلیدی بد است و شما باید کاملا از آن و همینطور هزینه کردن برای آن اجتناب کنید. اما اگر بتوانید چگالی کلمه کلیدی را حفظ کنید، میتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.
به عنوان مثال اگر شما یک مقاله ۱۰۰۰ کلمهای بنویسید، برای افزایش ترافیک و بهینه سازی سئو میبایست از کلیدواژه اصلی خود ۳ – ۴ بار استفاده کنید.
حتما از کلمات کلیدی اولیه خود در مکان های زیر استفاده کنید:
- تگ عنوان
- برچسب تصویر alt
- برچسب های H2 و H3
- URL
- شروع و پایان محتوای شما
همینطوری به شدت توصیه میکنیم اگر از هیچ پلاگین بهینه سازی سئویی استفاده نمیکنید، حتما سراغ استفاده از پلاگین Yoast بروید! این پلاگین ویژگی های بی نظیری را برای شما در حوزه سئو محتوا ارائه میکند.
چگالی کلمه کلیدی چیست؟
چگالی کلیدواژه به درصد استفاده از کلیدواژه در صفحه وب گفته میشود. چگالی کلیدواژه خوب یک درصد است که همان کلمه کلیدی است که شما قصد دارید در هر ۱۰۰ کلمه تکرار کنید.
به این ترتیب تراکم کلیدی ۱% شامل ۱۰ کلمه کلیدی برای هر مقاله ۱۰۰۰ کلمهای است.
البته اگر میخواهید ایمنتر رفتار کنید، پیشنهاد میکنم چگالی کلیدواژه خود را در ۰.۵% حفظ کنید که یعنی تنها ۵ بار در یک مقاله ۱۰۰۰ کلمهای میبایست آن را به کار ببرید. به این ترتیب شما میتوانید کلمه کلیدتان را بدون آسیب زدن به کیفیت محتوا به خورد مقاله دهید.
همچنین ما به شدت توصیه میکنیم که کلیدواژههایی را پیدا کنید که به شدت به کلمات کلیدی اولیه شما مرتبط هستند و قصد دارید آنها را در رتبه های بالای گوگل ببینید. بنابراین با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط شما در نهایت در آن موضوع که میخواهید ترافیک قابل قبولی جذب خواهید کرد.
راهنمایی دوستانه: از ابزارها و پلاگینها برای تعیین چگالی کلمه کلیدیتان استفاده نکنید! اگر میخواهید محتوایی با کیفیت و موثر بر سئو را تولید کنید، چگالی کلمات کلیدیتان را تماما به صورت طبیعی تعیین نمایید. آمار محتوای خود را داشته باشید و اجازه ندهید که بیشتر از آن چیزی که میبایست در محتوایتان کلمات کلیدی وارد شود. میتوانید از چگالی ۱ و یا ۰.۵ درصد در محتوا بهره بگیرید. (ابزار yoast این کمک را به شما خواهد کرد!)
۶- از سایتهای سوشیال بوکمارک استفاده کنید
ارسال گسترده لینکها سایت (پستهای جدید، پستهای قدیمی و صفحات دیگر سایت شما) در سایتهای سوشال بوکمارکت جزء تکنیکهای کلاه خاکستری سئو قرار میگیرد اما انجام این کار به صورت زیاد روزانه میتواند خطرناک باشد؛ پیشنهاد میکنیم با محدود کردن تعداد ارسالهای خود به ۱ الی ۲ مورد در روز، سایتتان را ایمن نگه دارید.
یعنی اگر شما آخرین پست های وبلاگ و یا پست های دیگر سایتتان را فقط یک بار در چنین سایتهایی ارسال کنید، سایت شما نه تنها به مشکل برنخواهد خورد بلکه کمی هم باعث بهبود وضعیت سئو و رتبهبندی تان خواهد شد. علاوه بر این موارد شما از طریق میتوانید ترافیک قابل توجهی جذب کنید.
در اینجا به چند سایت مهم و تاثیرگذار سوشال بوکمارکت اشاره کردهایم که شما در آنها میتوانید با ایمنی تمام آخرین پست های وبلاگتان را برای دریافت لینکهای بیشتر ارسال کنید. (البته شاید بسیاری از آنها در برخی بخش ها مفید نباشند، اما ترکیب آنها گزینه مفیدی برای وب سایت شما از نظر رتبه بندی و ترافیکی میباشد.
- tumbleupon
- Digg
- Folkd
- Inbound
- Scoop.it
- Slashdot
- Delicious
طبق یک بررسی کلی در خصوص بهترین سایت های سوشال بوکمارک میتواند نتیجه گیری کرد که Stumbleupon یکی از بهترین این سایتها است که با تعداد زیادی از چنین سایتهایی همکاری میکند و به دنبال آن سایت های Digg و inbound قرار دارند. بنابراین پیشنهاد میکنم که حداقل در این سه سایت ثبت نام کنید و از آنها کاملا به صورت رایگان استفاده نمایید.
در ادامه به چند نکته که میبایست در حین استفاده از سایتهای سوشیال بوکمارک بدانید، اشاره میکنیم:
۱- مشارکت در امور
سوشیال بوکمارک عالی زمانی اتفاق میافتد که شما شروع به همکاری با وبلاگ نویسان در حوزه کاری خود کنید. متاسفانه اکثر وبلاگ نویسان از سایت های سوشیال بوکمارک صرفا برای انتشار آخرین پستهای خود استفاده میکنند بدون اینکه حتی ۱ دقیقه زمان برای تعامل و یا خواندن پستهای دیگران بگذارند.
چگونه شما انتظار دریافت نتایج بهتر با استفاده از سایت های سوشیال بوکمارک را دارید، در حالی که صرفا شما و همه برای انشتار پست سراغ چنین سایت هایی میروید؟ پس توصیه میکنم زمانی که سراغ این سایت ها میروید، سعی کنید که به خوبی با دیگر وبلاگ نویسان تعامل کنید تا آنها نیز مجبور به تعامل با شما و پستهایتان شوند.
۲- پیدا کردن و استفاده از سایت های بسیار مرتبط
چندین پلتفرم وجود دارد که روزانه مورد استفاده هزاران وبلاگ نویس قرار میگیرد. جایی که وبلاگ نویسان نه تنها پستهایشان را برای ارتقاء وضعیت منتشر میکنند، بلکه مطالب یکدیگر را نیز به اشتراک میگذارند و توسعه میدهند. این مسئله دقیقا همان چیزی که شما در حین رفتن به یک سایت سوشال بوکمارک برای تبلیغ سایتتان، جستجوی بهتر و افزایش ترافیک باید انجام دهید.
در ادامه به چند پلتفرم که با استفاده از آنها میتوانید سایت خود را برای قرار گرفتن در حداکثر مقدار بازدید، قرار دهید اشاره میکنیم.
- Inbound.org : این سایت در درجه اول برای کسانی خوب است که در خصوص بازاریابی، سئو و دیگر موضوعات مربوط به وبلاگ سازی فعالیت میکنند. اگر شما یک وب سایت در خصوص بازاریابی دارید، این مورد گزینه خوبی برای شما است که هزاران نفر از وبلاگ نویسان بالقوه را برای اتصال، جذب و تبلیغ سایتتان پیدا کنید.
- Blog engage : این سایت دقیقا همان چیزی است که ما هر روز از آن برای ارتباط با دیگر وبلاگ نویسان و ارتقاء مطالبمان استفاده میکنیم. در این سایت هزاران وبلاگ نویس از همه صنایع حضور دارند و یک گزینه عالی برای جذب و بهبود وضعیت سایت هستند.
- Biz Sugar : یکی دیگر از سایت های سوشیال بوکمارک که میتوانید از آن برای در معرض دید قرار گرفتن سایتتان استفاده کنید، biz sugat است. این سایت نیز توسط هزاران وبلاگ نویس در همه صنایع در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد بنابراین این گزینه مطلوبی برای برقراری ارتباط میباشد.
۳- از عناوین و شرح مختصر استفاده کنید
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام استفاده از سایت های سوشیال بوکمارک میکنند، این است که آنها دقیقا همان عناوین و محتوایی که در سایتشان قرار دارد را به صورت کامل در چنین سایت هایی منتشر میکنند.
از چنین افرادی باید پرسید که دقیقا هدفتان از استفاده کردن از سایت های سوشیال بوکمارک به این سبک چیست؟ این کار نه تنها سودی برای شما خواهد داشت، بلکه میتواند در نهایت به دلیل تولید محتوای تکراری باعث جریمه شدن سایت شما از طرف گوگل شود.
بنابراین توصیه میکنم که هنگام استفاده از سایت های سوشال بوکمارک حتما از عناوین و محتوای منحصربفرد برای همان سایت، مطابق با وضعیت همان سایت استفاده کنید.
۷- تبادل لینک
هنوز اکثر مردم فکر میکنند که مبادله لینک در حوزه روش های سئو کلاه سیاه قرار میگیرد. اما اینطور نیست! این روش در حوزه تکنیکهای کلاه خاکستری قرار میگیرد. اجازه دهید کمی در خصوص آن توضیح دهیم.
مبادله خودکار لینک با رباتها در روش کلاه سیاه قرار گرفته است.
مبادله لینک به صورت دستی متعلق به روش های کلاه خاکستری است.
تبادل لینک چیست؟
تبادل لینک با وب سایت ها و وبلاگ های دیگر به عنوان تبادل لینک شناخته میشود و در واقع یک تکنیک کلاه سفید است که عمدتا در روش های کلاه خاکستری به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از مردم برای اینکه مورد جریمه های گوگل قرار نگیرند، از آن اجتناب میکنند.
چگونه میتوانید لینکها را بدون اینکه توسط گوگل جریمه شوید، مبادله کنید؟
اگر با دقت سراغ این روش بروید، میتوانید به خوبی منابع مختلف را در نظر بگیرید و از آنها لینک بگیرید. در ادامه به چند نکته اشاره میکنیم که با درنظر گرفتن آنها، میتوانید تبادل لینک را به صورت کاملا ایمن انجام دهید.
یک گروه کوچک بسازید
شما میتوانید لیستی از تمام وبلاگهای موجود در خصوص کسب و کارتان جمعآوری کنید و سپس شروع کنید به ارتباط یافتن با هر وبلاگ نویس برای همکاری با آنها! همچنین میتوانید در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… یک گروه ایجاد کنید که از طریق آن نظرات وبلاگ نویسان مختلف را جمع آوری کنید و همینطور در آن به اشتراک گذاشتن لینکها با یکدیگر بپردازید.
البته توجه کنید که شما نیازی به ساختن یک فهرست بلندبالا با هزاران عضو ندارید بلکه صرفا یک فهرست با ۱۰-۲۰ عضو از وبلاگنویسان مرتبط با حوزه کاریتان کافی هستند.
به دیگر نویسندگان وبلاگ لینک بدهید
به سایت های دیگر لینک بدهید
یکی دیگر از روش های مطلوب برای گرفتن لینک از دیگر وب سایت ها این است که اغلب از مطالب شما به دیگر وب سایت ها لینک داده شود. هر زمان که به سایت دیگری لینک میفرستید، مطمعن شوید که از طریق رسانههای اجتماعی و یا ایمیل میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید تا آنها نیز در جواب شما به شما لینک دهند.
اگر آنها مطالب را شما را باارزش و با مفهوم ببینید، قطعا به شما پاسخ میدهند. همچنین شما میتوانید در سایت های دیگر مطالب نکمیلی را در این خصوص مطالعه کنید تا تبلیغاتی هدفمند و قطعی داشته باشید.
۸- سایت خود را در دایرکتوری های وب ثبت کنید
انواع دایرکتوری های وب به صورت متعدد در اینترنت موجود هستند که میتوانید از آنها برای دریافت رایگان لینک های با کیفیت و مرتبط به سایت خودتان بهره بگیرید.
دایرکتوری وب چیست؟
دایرکتوری به فهرست کردن سایت شما در کنار سایت های دیگر گفته میشود که از این طریق میتوانید لینک های با ارزشی از سایر سایت ها دریافت نمایید.
اگرچه تعداد وب سایت های دایرکتوری بد بیش از حد زیاد است اما با کمی جستجو میتوانید سایت های دایرکتوری مفید را پیدا کنید تا با همکاری با آنها هم در سئو و هم در ترافیک پیشرفت چشمگیری داشته باشید.
برای یافتن دایرکتوری های مفید در گوگل سرچ کنید و برای اعتبار سنجی آنها ، از ابزار SPAM SCORE وب سایت یا تولبار MO
۹- چندین حساب در رسانه های اجتماعی بسازید
آیا میدانستید که سیگنال های اجتماعی روی سایت شما تاثیر میگذارد؟
با یک سرچ کوچک در اینترنت خواهید فهمید که اهمیت سیگنال های اجتماعی از فیسبوک و توییتر چقدر روی رتبه بندی سایت شما میتواند تاثیرگذار باشد. جالب است بدانید که توییتر نسبت به فیسبوک خیلی عقبتر است اما همچنان ششمین فاکتور در لیست عوامل رتبه بندی گوگل محسوب میشود.
حالا این سوال به وجود میآید که چگونه میتوان از سیگنال های اجتماعی استفاده کرد؟
شما میتوانید چندین حساب فیسبوک با نام های مختلف ایجاد کنید که به نفع شما کار میکنند! اینگونه سهم بیشتری از فیسبوک برای افزایش رتبه سایتتان دریافت خواهید کرد. همین کار را برای توییتر نیز میتوانید انجام دهید. و تا زمانی که تمام این کارها به صورت انسانی و با دقت و آهسته انجام شود، این موارد جزء روش های کلاه خاکستری سئو قرار میگیرند.
اگر به صورت غیر طبیعی آمار محتوا و پست های شما در شبکه های اجتماعی بالا برود، گوگل آن را به عنوان یک کلاهبرداری میشمارد و شما را جریمه میکند ولی زمانی که نرخ به اشتراک گذاشتن محتوای شما افزایش مییابد (کاملا به صورت طبیعی) چنین اتفاقی نمیافتند و حتی شما نمرات مثبت هم دریافت خواهید کرد.
اکنون شما نیازمند چه هستید؟
تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که چندین حساب در شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک، توییتر و… بسازید و از طریق آنها به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید! این مسئله را فراموش نکنید که هیچ کار غیر طبیعی انجام ندهید.
بنابراین هر زمان که مقاله جدیدی در سایت تان منتشر کردید، بلافاصله آن را از طریق حساب های چندگانه خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. البته برای اشتراک گذاشتن پست ها و به خاطر اینکه وقتتان هدر نرود، میتوانید منتشر کردن آنها را به ربات ها واگذار نمایید.
توجه: من به شخصه این روش را توصیه نمیکنم! مخصوصا اگر شما دنبال برند شدن در حوزه کاری خود هستید، بهتر است از این روش استفاده نکنید، چرا که اکثر مردم دیر یا زود متوجه میشوند که شما حضورتان در شبکه های اجتماعی را جعل کردهاید. اما اگر میخواهید با سرعت بیشتری رشد کنید، این روش هم یک روش خوب و کارآمد برای شما خواهد بود.۱۰- ساخت میکرو سایت ها
بسیاری از متخصصان سئو برای دریافت ترافیک بیشتر و افزایش سرعت بالا آمدن سایت در رتبه بندی گوگل، سراغ ایجاد میکرو سایت ها میروند.
ساخت میکرو سایت ها به منظور ایجاد لینک برای سایت اصلی تان در حوزه تکنیک های کلاه خاکستری سئو قرار میگیرد و اگر درست انجام شود شما را حسابی در چشم موتورهای جستجو عزیز میکند و باعث افزایش رتبه و افزایش ترافیکتان میشود؛ علاوه بر این باعث دریافت تعداد زیادی لینک نیز میشوند.
اگر شما به خوبی در خصوص ساخت میکرو سایت ها عمل کنید، میتوانید خیلی سریع رتبه بندی سایت خود را در گوگل افزایش دهید، در ادامه به چند راهنمایی که اغلب متخصصان سئو در این خصوص انجام میدهند، خواهیم پرداخت.
قبل از اینکه شروع به ساخت میکرو سایت ها برای دریافت لینک و ترافیک بیشتر کنید، توصیه میکنم که در خصوص آنها مطالعه کنید. با کمی جستجو میتوانید در خصوص انواع میکرو سایت ها و نمونه های موفق آن اطلاعات به دست آورید.
محتوای خود را نه تنها در میکرو سایت ها بلکه در هیچ وبلاگ دیگری هم تکرار نکنید! یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب افراد در ساخت میکروسایت ها انجام میدهند، این است که با استفاده از پلاگین تولید محتوای خودکار سراغ فعالیت در آنها میرود. به هیچ وجه شما این کار را انجام ندهید! در عوض برای هر سایت و یا وبلاگ مطالب منحصربفرد که مربوط به موضوع اصلی کسب و کارتان است، پیدا کنید.
حتی برای اجرای میکروسایت های خود سراغ یک شرکت میزبانی وب مناسب با خدمات عالی و عملکرد باکیفیت بروید. ما هاست استایل ساز را به شدت توصیه میکنیم چرا که یکی از بهترین انتخاب های میزبانی وب با عملکرد عالی در سرعت، امنیت و اعتماد است.
زمانی که شروع به کار میکنید، سعی نکنید چندین میکرو سایت را در یک زمان بسازید. ابتدا از یک میکروسایت شروع کنید، آن را تکمیل کنید و نهایت استفاده از آن را ببرید، سپس سراغ میکرو سایت بعدی بروید. در هر عملکرد روی افزایش ترافیک و کیفیت سئو سایتتان تمرکز کنید.
در پایان یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری که کمک شایانی به افزایش ترافیک و سئو سایت تان میکند :
ایجاد تغییرات کوچک در سایت شما
ایجاد تغییرات جزئی در سایت، دقیقا چیزی است که گوگل را تحریک میکند تا ربات هایش را سراغ سایت شما بفرستد! با این کار سایت شما با سرعت بیشتری در آرشیو گوگل بروزرسانی میشود. به هر حال فراموش نکنید که گوگل صفحات تازه و اغلب بروز شده را بسیار دوست دارد.
این مسئله را هم در نظر بگیرید که این تکنیک کمی خطرناک است و در صورت استفاده غلط از آن ممکن است جریمه شوید. چرا که ممکن است گوگل اعمال تغییرات کوچک متعدد را مشکوک بشمارد، بنابراین از اعمال تغییرات به صورت مکرر جدا خودداری کنید.
در ادامه به چند تغییر که میتوانید برای بهبود سئو و افزایش ترافیک به آن تکیه کنید، اشاره میکنیم
- بهینه سازی به منظور افزایش کلیک کردن
بدون شک افزایش نرخ کلیک، یک عملکرد حیاتی برای افزایش وضعیت سئو و رتبه شما در گوگل است. هر چه تعداد افرادی که بر روی نتایج شما در گوگل کلیک میکنند، بیشتر باشد، رتبه بندی شما بهتر خواهد شد. این مسئله فوق العاده ساده است! پس مطمئن شوید که برچسب های متا، توضیحات و عناوین برترین پست هایتان را به بهترین شکل ممکن بروزرسانی کنید. - تغییر دادن فوتر یا سایدبار
تغییر طراحی وب سایت میتواند به تضعیف عملکرد موتورهای جستجو منجر شود اما اگر شما یک بروزرسانی مفید و سریع را اعمال کنید مانند افزودن نوار جستجو و… میتوانید نتیجه معجزه آسایی را مشاهده کنید. - قالب بندی محتوای خود را به شکلی بهتر انجام دهید
اگر شما صرفا در محتوای خود از برچسب های H3 استفاده میکنید، میتوانید آن ها را با برچسب های H2 تغییر دهید. این نوع از تغییرات جزئی قطعا میتوانند، دید موتور جستجو نسبت به شما را بهبود بخشند تا بتوانید سئو سایتتان را بدون نیاز به منتشر کردن هیچ محتوای جدیدی، بهبود دهید