چطور می‌توانم یک قالب وردپرس داشته باشم؟

شما اینجا هستید » استایل ساز » مقالات آموزشی » آموزش وردپرس » چطور می‌توانم یک قالب وردپرس داشته باشم؟
مشاوره و سفارش      info@stylesaz.com      ۰۹۱۲۵۰۹۵۳۵۷ فرم سفارش

قالب وردپرس

چطور می‌توانم یک قالب وردپرس داشته باشم؟ (استایل ساز)

بعد از اینکه هاست وردپرس مناسبی انتخاب کردید به مرحله انتخاب قالب وردپرس میرسید که باید در عین سادگی بسیار جذاب باشد و باعث گیج شدن کاربران سایت شما نشود . انتخاب قالب وردپرس برای کاربران بسیار سخت میباشد چون باید تمام سلیقه ها را راضی نگه دارد . با خواندن این مقاله ما به شما کمک میکنیم تا فاکتور های اصلی انتخاب قالب وردپرس را بیاموزید

قالب سایت چیست؟

قالب سایت (به انگلیسی: Site Template یا Site Theme) را می‌توان به ویترین کسب و کار شما تشبیه کرد که شما محصولاتتان را در قفسه ها در معرض دید مشتری قرار میگیرد .  قالب سایت ترکیبی از رنگ، تصاویر موجود در ‌سایت مانند دکمه‌ ها است و باعث می‌شود فروشگاه شما مرتب و منحصربه فرد دیده بشود. زمانی که شروع به استفاده از وردپرس می‌کنیم، یک قالب آماده و پیش‌فرض برای ما فعال میباشد که فقط برای بالا امدن سایت وردرپس شما میباشد و شما در مرحله بعد باید قالب مناسب سلیقه خود را پیدا کنید

چرا باید یک قالب سایت داشته باشم؟

همانطور که گفتیم سایت شما ویترین کسب و کار شماست , پس باید به ویترین کسب و کار خود اهمیت بدهید و در انتخاب قالب سایت تمام نکات ریز و کلی را لحاظ کنید , در واقع باید با نماینده قوی خود در یک جلسه مهم تجاری (وب سایت شما در برابر مشتریان) ارج نهید . اگر شفاف‌تر در مورد اهمیت و تاثیر پوسته سایت روی اصول تجربه کاربری بگویم باید به این نکات توجه کنیم :

 

کاربران سایت خود را از سردرگمی نجات دهید

زمانی که فروشگاهی را در سطح اینترنت راه‌اندازی می‌کنید، مانند این است که در بهترین و پر رفت‌و‌آمد‌‌ترین نقطه شهر فروشگاهی را تاسیس کرده باشید؛ بنابراین مشتریان شما را طیف گسترده‌ای از افراد، با سنین مختلف تشکیل می‌دهند. سطح دانش و سواد تمام کاربران برای استفاده از فضای مجازی با یکدیگر به یک اندازه نیست. با انتخاب یک قالب هوشمندانه، این امکان را فراهم می‌کنید که هر کاربر با هر سطح سواد و دانشی بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کند و سردرگم نشود.

قالب یک سایت باید درست مانند قفسه‌های یک فروشگاه همه چیز را مرتب کرده و در دسترس کاربران قرار دهد. کاربران هنگام مراجعه به سایت جدا از اینکه در چه سطح و دانشی در مورد اینترنت هستند، باید براحتی در سایت شما به وب گردی بپردازند و خدمات و محصولات مورد نیازشان را با کم‌ترین دردسر پیدا کنند. فاصله دیدن و انتخاب محصول تا خرید آن باید حداکثر 3 الی 4 کلیک باشد.

شاید این مقاله هم بدردت بخوره

تاثیر رنگ‌بندی بر میزان فروش را دست کم نگیرید

تاثیر رنگ بندی در طراحی قالب وردپرس بسیار موثر است و باید بر اساس شغل و طیف مشتریان شما هارمونی رنگ ها حفظ شود . نوع رنگبندی باید آرامش کامل به مشتری بدهد و او را در سایت شما نگه دارد

در مطالعات دیگری مشخص شده است که نیمی از کاربران، سایت را بر اساس ظاهر و قالب آن ارزش‌گذاری می‌کنند. این بدان معناست که آنها مانند یک مهندس ناظر به قالب‌بندی و طراحی‌سایت توجه می‌کنند و به آن امتیاز می‌دهند.

 

مشتریان را در سایت ماندگار کنید

مشتریان دوست دارند در سریع‌ترین زمان ممکن محصول مورد نیازشان را در سایت شما پیدا کنند که اگر در دسترس نباشد بسرعت سایت شما را ترک می‌کنند؛ اهمیت انتخاب یک قالب استاندارد با توجه به سلیقه و خواسته مخاطبان را درک می‌کنید.

 

نترسید! لازم نیست یک برنامه نویس یا طراح گرافیک حرفه‌ای باشید تا بتوانید بهترین قالب را برای وب‌سایت‌تان انتخاب کنید. شما میتوانید با خرید قالب وردپرس از سایت استایل ساز نیازنتان را براورده کنید و از بین قالب های وردپرس یکی را با توجه به موضوع سایتتان انتخاب کنید

در انتخاب قالب سایت باید به چه نکاتی توجه کنید؟

1-‌‌ می‌خواهید چه وب‌سایتی راه‌اندازی کنید؟

اولین مسئله در انتخاب قالب سایت وردپرس ، موضوع و حوزه فعالیت وب‌سایت است. اگر بدون تصمیم قاطع در این مورد به انتخاب قالب بپردازید با بی‌نهایت قالب جذاب و دوست‌داشتنی مواجه می‌شوید که حتی حاضرید ایده کار‌تان را برای استفاده از آنها تغییر دهید!

هر وب‌سایت ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. هرگز نمی‌توان برای یک ‌سایت املاک که باید خرید قالب املاک وردپرس تهیه کنید از یک قالب شرکتی وردپرس استفاده کرد. اگر شما تصمیم به راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین دارید، قالب سایت باید ویژگی‌های یک فروشگاه ( قالب وردپرس فروشگاهی ) را داشته باشد.

2- بودجه و هزینه خود را در نظر بگیرید

یکی از مزیت‌های بینظیر وردپرس تغییر قالب سایت، براحتی و بدون تاثیر بر محتوای سایت است. اگر در آغاز بودجه شما بسیار کم و محدود است سعی کنید بهترین قالب موجود بر اساس بودجه خود را انتخاب کنید. در آینده می‌توانید یک قالب بهتر خریداری کنید و یا حتی یک قالب مخصوص خود‌تان سفارش دهید. (طراحی قالب اختصاصی وردپرس)

3- عجله نکنید و برای انتخاب قالب زمان بگذارید

ممکن است برای راه‌اندازی سایت خود بسیار هیجان‌زده باشید و بخواهید به سرعت یک قالب (تم وردپرس) انتخاب کنید و منتظر مشتریان خود باشید، اما به این نکته توجه کنید که اگر قالب شما نتواند نیازهای شما و کاربرانتان را پوشش دهد، اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به آن بسیار سخت‌تر خواهد بود. حتی ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در مشتریان شود.

 

4-  قالب واکنش‌گرا انتخاب کنید

قالب واکنش گرا (به انگلیسی: Responsive) به این معنی است که سایت شما در تمام دستگاه‌ها اعم از موبایل، تبلت، کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون به بهترین شکل نمایش داده شود. در واقع باید نمایش سایت بر اساس سایز نمایشگر کاربر استاندارد باشد و اندازه نوشته‌ها، تصاویر، دکمه‌ها و سایر المان‌های صفحه متناسب باشد. واکنش‌گرایی به اندازه‌ای مهم است که اگر سایتی از آن پشتیبانی نکند صد‌در‌صد محکوم به شکست است.

 

6- مطمئن باشید قالب سایت توسط طراحان آن پشتیبانی می‌شود.

یک قالب خوب حتما باید خدمات پشتیبانی داشته باشد. مخصوصا اگر شما تازه‌کار باشید حتما نیاز به مشاوره و پشتیبانی خواهید داشت. البته با تجربه‌‌ترین افراد در حوزه راه‌اندازی وب‌سایت هم همیشه بدنبال یک تیم پشتیبانی قوی و حرفه‌ای هستند. مطمئن شوید که قالب موردنظر‌تان توسط تیم طراحان آن پشتیبانی می‌شود و در مورد هزینه پشتیبانی هم تحقیق کنید. در ایران معمولا قالب‌ها با شش ماه تا یکسال پشتیبانی رایگان ارائه می‌شوند و بعد از گذشت این زمان برای ادامه استفاده از خدمات پشتیبانی باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید که البته هزینه خیلی زیادی نیستکه در عرصه پشتیبانی میتوانید به تیم پشتیبانی ما (استایل ساز) اعتماد کنید

چطور می‌توانم یک قالب وردپرس داشته باشم؟

قالب‌های پیشفرض زیادی برای وردپرس وجود دارد و فقط کافی است سری به فروشگاه‌ اینترنتی قالب وردپرس بزنید و پوسته موردنظر‌تان را انتخاب کنید. شاید هم یک طرح عالی برای پوسته سایت در ذهن دارید و می‌خواهید از یک طراح قالب وردپرس آن را برای شما پیاده کند!

 

وردپرس سیستم مدیریت محتوای قدرتمندی است و با توجه به حجم استفاده کاربران از آن، طراحان زیادی در سراسر دنیا مشغول به طراحی‌ قالب برای این CMS (به فارسی: سیستم مدیریت محتوا) هستند. خوشبختانه در ایران هم طراحان حرفه‌ای و کاربلد در این زمینه کم نیستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که از قالب آماده استفاده کنید و یا قالب مخصوص به خود را سفارش دهید؟

سفارش قالب و یا استفاده از قالب‌های آماده؛ کدام بهتر است؟

تصمیم‌گیری در این مورد به میزان بودجه و خواسته‌های شما بستگی دارد. ممکن است با مراجعه به فروشگاه‌های ارائه‌دهنده قالب وردپرس یک پوسته ایده‌آل و مناسب پیدا کنید که نیاز به تغییرات نداشته باشد و با هزینه نسبتا‌کم آن را خریداری کنید.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که حتی با انتخاب منعطف‌ترین قالب‌های از پیش آماده هم نمی‌توانید تغییرات زیادی را در آنها ایجاد کنید. بنابراین باید قالبی را انتخاب کنید که نیازهای اساسی و مهم شما را -دقیقا بر اساس آنچه که می‌خواهید- پوشش دهد.

در‌صورتیکه ایده ناب و تازه‌ای داشته باشید و یا قالب‌های آماده خواسته‌های شما را پوشش ندهد باید به سراغ طراحان سایت رفته و از آنها بخواهید ایده شما را پیاده‌سازی کنند. استفاده از یک قالب متفاوت انتخاب جذاب و هیجان‌انگیزی است اما هزینه آن کمی بیشتر از قالب‌های آماده است.

پیشنهاد من به شما این است که اگر بسراغ سفارش قالب وردپرس رفتید، سعی کنید حتما پوسته‌ای خلاقانه و منحصر‌بفرد سفارش دهید. به نظر من تکرار الگوهای همیشگی خیلی جالب به نظر نمیرسد و ارزش هزینه‌کردن ندارد.

نظر یا سوال داری ؟ می تونی از اینجا بفرستی !
کلیه حقوق مربوط به استایل ساز می باشد و کپی مجاز نمی باشد