کسب و کار اینترنتی چیست؟ 5 مزایای مهم کسب و کارهای آنلاین را بهتر بشناسید

شما اینجا هستید » استایل ساز » مقالات آموزشی » آموزش درآمد اینترنتی » کسب و کار اینترنتی چیست؟ 5 مزایای مهم کسب و کارهای آنلاین را بهتر بشناسید
دسترسی سریع به بخش های این صفحه کسب و کار اینترنتی چیست؟ مزایای کسب و کار اینترنتی نحوه ساخت کسب و کار آنلاین جمع بندی و نتیجه گیری
مشاوره و سفارش      info@stylesaz.com      ۰۹۱۲۵۰۹۵۳۵۷ فرم سفارش

کسب و کار اینترنتی

 

امروزه به دلیل رشد سریع بستر اینترنت، اکثر کارهای الکترونیکی (کسب و کار اینترنتی) از این طریق انجام می گیرد. طوری که کاربران فضای مجازی برای انجام کارهای روزمره و خریدهای خود از طریق مارکت ها اقدام می کنند. هر کسی می تواند یک یا چندین کسب و کار اینترنتی راه اندازی کند و با استفاده از این بستر جهانی روز به روز به پیشرفت و درآمد خود بیافزاید. وقتی با افراد نا آشنا از کسب و کارهای آنلاین حرف بزنید. به این مشاغل به چشم کلاه برداری نگاه می کنند و دید خوبی ندارند در حالی که آقای جف بزوس موسس سایت آمازون از طریق همین کسب و کار به اولین مرد پولدار جهان تبدیل شده است.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

به مجموعه فعالیت ها و اقدامات الکترونیکی که در فضای اینترنت انجام می شود کسب و کار اینترنتی می گویند.

 

این توضیح ساده بوده و قطعا دنیای آن بسیار وسیع تر است. شروع یک تجارت آنلاین نیازی به سرمایه بالای اولیه ندارد و ریسک کم تری نسبت به احداث یک فروشگاه با آجر و ملات دارد. به دلیل اینکه مشاغل شما آنلاین است به راحتی می توانید با استفاده از استراتژی های مخصوص این روش، در کم ترین زمان به یک برند معروف در کشور تبدیل شوید. با آشنا بودن به وب سایت ها و دانش مورد نیاز تقریباً هر کسی می تواند یک تجارت را به صورت آنلاین راه اندازی کند. هر کسب و کاری یک سری مزایا دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت بنابراین در ادامه به 5 مزایای مهم کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت.

 

business-internet

مزایای کسب و کار اینترنتی

1-حداقل سرمایه

در احداث یک فروشگاه تجاری هزینه هایی برای خرید زمین، ساخت فروشگاه با آجر و ملات و تهیه اجناس و… صرف می شود در حالی که در این مارکت های آنلاین از همه این هزینه ها صرف نظر شده و با سرمایه کم می توان شروع به کسب سود کرد.

2-دسترسی سریع

اینترنت به صورت شبانه روزی در دسترس است بنابراین می توانید در هر جایی که بخواهید کارتان را انجام دهید. در آشپزخانه منزل و حتی در زمان مسافرت نیز می توانید کسب و کار خود را مدیریت کرده و به روند کاری نگاه کنید. مشکلات موجود را حل کرده و ایده ها خود را روی آن پیاده کنید.

3-تنظیم برنامه کاری

افراد این حوزه یک برنامه کاری ایجاد کرده اند تا زمان های انجام کار و استراحت و بقیه کارهای خود را به راحتی مدیریت کنند. شما هم می توانید انتخاب کنید که به صورت پاره وقت کار خواهید کرد یا تمام وقت؟ در کسب و کارهای آنلاین به راحتی می توانید زمان خود را مدیریت کرده و ساعت های به خصوصی به کار کردن بپردازید.

4-نداشتن محدودیت

به دلیل متصل شدن به اینترنت جهانی، تمامی کاربران مخاطب هدف برای محصولات شما می باشند. شما همچنین می توانید به آسانی بازارهای هدف را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. به عنوان مثال: اگر مارکت شما یک وب سایت فروشگاهی است می توانید از طریق سایت های مرتبط، رسانه های اجتماعی، ارسال ایمیل و … با کاربران و علاقه مندان ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را به آن ها معرفی کنید. که در پی آن شاهد افزایش فروش خواهید بود.

5-نداشتن نیاز به نیرو (کارمند)

وب سایت های اینترنتی در کل نیازی به استخدام افراد زیادی ندارند اگر خود شما نیز به چندین مبحث ساده مسلط باشید می توانید به تنهایی همه کارهای کسب و کارتان را مدیریت کنید. کمپانی ها و یکسری مشاغل نیاز دارند که افراد متخصص زیادی در کنار هم باشند تا بتوانند پروژه ای را مدیریت کنند ولی در این نوع تجارت ها چنین نیازی ضروری نیست. برای خیلی از افراد سوالی پیش می آید که ما برنامه نویسی و یا کارهای تخصصی سایت را بلد نیستیم پس چگونه آن ها را انجام خواهیم داد؟ الان دیگر دوره استخدام یک متخصص برای انجام دادن یک کار گذشته است امروزه به صورت فریلنسری، یعنی بخشی از پروژه را به فریلنسر می سپارند و بعد از اتمام نیز اجرت آن را پرداخت می نمایند.

البته همه تخصص هایی که یک مدیر کسب و کار باید بداند را می توانید در موتورهای جستجو، جستجو کرده و آن ها را به صورت رایگان یاد بگیرید. بعضی ابزارهایی در طول روند کار نیاز است که می توانید همه این ابزارها را در وب سایت استایل ساز رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

شاید این مقاله هم بدردت بخوره

 

نحوه ساخت کسب و کار اینترنتی

نحوه ساخت کسب و کار آنلاین

هر شغل در این حوزه نیاز به یک وب سایت دارد. اگر در موتورهای جستجو کمی بگردید به خیلی از وب سایت ها برخواهید خورد این فقط قالب است یا چیزی که شما می بینید یک ساختمان تمام شده است که محصولات یا مطالبی در آنجا وجود دارد. که ساخت این ساختمان نیاز به متخصص دارد سازندگاه وب سایت ها یا طراحان و برنامه نویسان هستند که از طریق یکسری کدها شروع به برنامه نویسی می کنند قطعا هزینه طراحی سایت نیز زیاد است ولی راه های به صرفه تری نیز وجود دارد.

قالب های آماده برای بارگزاری وجود دارد که با پرداخت هزینه کم می توانید آن ها را به صورت رایگان و یا با قیمت خیلی کم خرید کرده و شروع به کار کنید.( دانلود قالب وردپرس ) حتما به این مورد دقت کنید که قالب مورد نیاز را از هر سایتی تهیه نکنید زیرا با خرید قالب ابتدای راه هستید و نیاز به پشتیبانی نیز دارید که فروشگاه قالب ما  به صورت رایگان و یا با هزینه اندک قالب های مناسبی را برای ایده های تازه و تخحصی ارائه می کند.

نتیجه گیری
نیاز یک کسب و کار اینترنتی به سرمایه و نیروی کار بسیار کم تر از دیگر مشاغل ها است و سودی را که عاید وب مستر می کند بسیار بیش تر از دیگر حرفه هاست. این روزها اگر دیدید یک وب مستر بسیار موفق بوده و درآمد بالایی دارد هیچ هیجان زده نشوید. اینترنت یک معدن طلای واقعی است ولی با توجه به ایده شما و تلاشی که می کنید فاصله شما با این معدن تعیین می شود. اگر به اطراف خود بنگرید از تراکنش های بانکی گرفته تا سفارش محصولات و دیگر فعالیت هایی که از طریق اینترنت صورت می گیرد به راحتی تأثیر کسب و کار اینترنی را در زندگی روزمره خواهید دید.
نظر یا سوال داری ؟ می تونی از اینجا بفرستی !
کلیه حقوق مربوط به استایل ساز می باشد و کپی مجاز نمی باشد