17 نکته کاربردی بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر

شما اینجا هستید » استایل ساز » مقالات آموزشی » آموزش سئو » 17 نکته کاربردی بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر
مشاوره و سفارش      info@stylesaz.com      ۰۹۱۲۵۰۹۵۳۵۷ فرم سفارش
# تگ :

content marketing

17 نکته کاربردی بازاریابی محتوایی برای جذب ترافیک بیشتر:

در این مقاله قصد دارم یک فهرست جامع درباره نکات بازاریابی محتوایی را برایتان معرفی کنم. در حقیقت این ها همان استراتژی هایی هستند که بازدید ماهانه وبلاگ مرا به ۳۰۰۰۰۰ رساندند. پس اگر شما هم برای محتوایی که روی سایتتان منتشر می کنید به ترافیک بیشتری نیاز دارید قطعاً عاشق این نکات، تکنیک ها و استراتژی ها خواهید شد.

1 – پست های« این یا آن» را منتشر کنید( پست های X در برابر Y را منتشر کنید):

اجازه دهید بگویم منظورم از این نوع پست چیست:
میل چیمپ یا Convertkit
رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم غذایی سرخپوشان
این نوع پست ها برای جذب ترافیک به سمت سایت عالی هستند و نتایج خوبی برایتان به ارمغان می آورند. حتما از خودتان می پرسید چرا؟

اول اینکه کلیدواژه این یا آن، رقابت سئویی زیادی نخواهد داشت. به عنوان مثال من اخیرا پستی درباره « ابزار Ahref یا semrush »منتشر کرده ام که رقابت زیادی حول و حوش آن وجود ندارد. این پست در عرض چند هفته به نتایج بالای گوگل رسید.

ثانیاً افرادی که به دنبال کلیدواژه X یا Y یا همان این یا آن هستند، دوست دارند پیشرفت کنند و حرفه ای تر شوند . بیایید این موضوع را با یک مثال ساده بررسی کنیم. فردی که در گوگل دنبال عبارت ابزار Ahref یا semrush می گردد در حال حاضر اطلاعات خوبی درباره سئو دارد و می خواهد با بهترین ابزارهای موجود کار کند. به همین خاطر است که CPC چنین کلیدواژه هایی بسیار بالاست.

2 – در ایمیل های ارسالی به مخاطب، به پروفایل رسانه های اجتماعی خود لینک دهید:

این موضوع به شما کمک می کند از ایمیل هایی که ارسال می کنید پاسخ بیشتری بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن لینک پروفایل رسانه اجتماعی به امضای ایمیل تان است. همین! روش های زیادی هست که از این روش پشتیبانی می کند. وقتی با Pitchbox بیش از 10 میلیون ایمیل دسترسی به مخاطب را تجزیه و تحلیل می کردیم به این نتیجه رسیدیم که لینک پروفایل رسانه های اجتماعی، نرخ پاسخ دهی به ایمیل ها را تا 9 درصد افزایش می دهد. همچنین داده های موجود نشان داد اضافه کردن لینک به پروفایل اینستاگرام تاثیر زیادی دارد .

3 – از ابزار Animalz Revive استفاده کنید:

من با به روزرسانی یک مطلب قدیمی توانستم ترافیک طبیعی سایتم را تا ۲۵۰ درصد افزایش دهم.
حالا سوال اینجاست که چگونه می توان فهمید چه پستی را باید انتخاب کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید از ابزار Animalz Revive استفاده کنید. این ابزار از گوگل آنالیتیکس برای یافتن صفحاتی استفاده می کند که ترافیکشان در حال افت است. بعد از پیدا کردن این صفحات دو گزینه پیش رو دارید: می توانید پست تان را به روز کنید و تغییر دهید و یک پست جدید منتشر کنید.
گزینه دومی که پیش رو دارید این است که به صورت جزئی پست تان را به روز کنید. سال گذشته ما یکی از پست های خود را کمی تغییر دادیم. همین به روزرسانی ساده ترافیکمان از موتورهای جستجو را تا 17.68 درصد افزایش داد.

4 – از فرمول PBC استفاده کنید:

مقدمه ای که برای مقاله هایتان می نویسید بسیار موثرند. این ها اولین چیزی هستند که مخاطب مطالعه اش می کند. متاسفانه بیشتر پست های وبلاگی مقدمه طولانی دارند. به همین خاطر فرمولی برای نوشتن مقدمه های کوتاه تر ایجاد کرده ام که خیلی خوب کار می کند. این فرمول همان فرمول PBC است. بیایید اجزای این فرمول را یک به یک با هم بررسی کنیم.
در ابتدا باید ببینید محتوایی که تولید کرده اید درباره چه چیزی است. این مرحله همان مرحله پیش نمایش یا Preview کردن پست است.

سپس باید درباره مزایایی که افراد از خواندن مطلب تان به دست می آورند فکر کنید. این گام همان بیان تناسب محتوا است.
در گام سوم باید یک کال تو اکشن(Call to action) یا همان فراخوان اقدام به عمل در آن بگنجانید.

شاید این مقاله هم بدردت بخوره

پست های قدرتمند منتشر کنید:

 

وقتی داشتیم با BuzzSumo بیش از یک میلیارد مقاله را تجزیه و تحلیل می کردیم به نتیجه جالبی رسیدیم:

یک سری مقاله قدرتمند اکثریت قریب به اتفاق اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را به ارمغان آورده بودند. داده های ما نشان داد که 1.3 درصد مقالات مسئول 50 درصد اشتراک های رسانه های اجتماعی هستند. من به این مقالات، مقالات قدرتمند می گویم.

هیچ فرمولی برای ایجاد محتوایی که به شدت به اشتراک گذاشته شود وجود ندارد. اگر وجود داشت که همه از آن فرمول استفاده می کردند! اما وقتی یک پست قدرتمند منتشر می کنید می توانید تعداد افرادی که آن را به اشتراک می گذارند افزایش دهید. به عنوان مثال ما اخیرا پستی قدرتمند با عنوان «چگونه یک پست وبلاگی بنویسیم: یک راهنمای کامل» منتشر کردیم.

بیش از 50 ساعت بر روی این مقاله کار کردیم:
20 ساعت برای نوشتن مقاله
15ساعت برای طراحی عکس ها و عناصر بصری
10 ساعت برای گرفتن و ویرایش اسکرین شات
5 ساعت برای کدنویسی و پیکربندی صفحه

اما در نهایت کار سخت ما جواب داد. این پست قدرتمند ۱۰۵۰۰ بازدیدکننده در هفته برایمان به ارمغان آورد. بیشتر این بازدیدکننده ها مطلب ما را بر روی توییتر، فیس بوک و لینکدین به اشتراک گذاشتند. در حقیقت همین یک پست بیش از ۵۴۰۰ اشتراک در رسانه های اجتماعی به وجود آورد.

 

درباره موضوعات ترند حرف بزنید و محتوا بنویسید :

 

بیایید این موضوع را با هم مورد بررسی قرار دهیم. بیشتر موضوعاتی که شما برای وبلاگ یا سایتتان می نویسید بسیار رقابتی هستند.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی« بررسی سئوی سایت» را در نظر بگیرید. بر اساس بررسی های سایت AHREF این کلیدواژه هر ماه تنها ۹۰ جستجو دارد. سختی رتبه بندی برای آن هم حدود ۸۶ است. همین مورد در بیشتر موضوعاتی که شما برای وبلاگ تان انتخاب می کنید وجود دارد. زمانی که می خواهید درباره موضوعی بنویسید حتما متوجه می شوید که خیلی ها درباره اش از قبل مطلب نوشته اند.

شاید از خودتان بپرسید راه حل چیست؟ خوب درباره موضوعات ترند بنویسید. موضوعات ترند موضوعات محبوبی هستند که بسیار رقابتی نیستند. برای یافتن این موضوعات توصیه می کنم سری به سایت ExplodingTopics.com بزنید. این ابزار فهرستی از موضوعات در حال رشد در ۲۹ طبقه بندی مختلف را در اختیارتان قرار می دهد. به کمک این روش قبل از اینکه کسی بتواند موضوعات ترند را پوشش دهد می توانید ترافیک بگیرید.

 

محتوای بومی را با اشتراک گذاری اجتماعی همراه کنید :

 

شاید شنیده باشید که می گویند محتوای تولیدی تان را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید تا بتوانید از موقعیت این شبکه ها برای بازاریابی محتوایی تان بهره ببرید. واقعیت این است که دیگر این ترفند نمی تواند زیاد کمکتان کند.

این روزها بیشتر الگوریتم های رسانه اجتماعی مثل فیس بوک پست هایی که خارج از پلتفرم شان هستند را زیر پست های دیگر دفن می کنند. اگرچه برای مقابله با این مشکل یک روش قطعی وجود ندارد اما من به روشی رسیدم که می تواند تا حدودی مفید باشد. با لینک تان محتوای بومی را هم ارسال کنید. بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم.

من همیشه عنوان پست وبلاگی و لینک آن را در رسانه های اجتماعی منتشر می کردم و همین امر باعث می شد پستم دیده نشود. حالا کمی محتوای خاص برای آن رسانه اجتماعی می نویسم و در کنار آن، پست خودم را هم نشان می دهم. این محتوای بومی به الگوریتم های رسانه اجتماعی می گوید من به دنبال تعامل و ایجاد ارزش هستم.

بعد از اینکه این پست در پلتفرم مربوطه منتشر شد و توسعه یافت چیزی که می خواستید( ترافیک بیشتر به سمت وبلاگ) را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال یک پست لینکدین بیش از ۴۱ هزار بار دیده شده است. شاید به این خاطر باشد که من فقط به سایتم لینک نمی دهم بلکه در پستم محتوای ارزشمند هم ارسال می کنم.

 

از پست های قفل استفاده کنید:

 

شاید متوجه شده باشید که در برخی سایت ها بعضی از مطالب به شکل قفل شده هستند. این ها معمولا پست های وبلاگی معمولی هستند که تنها مشترکین ایمیلی سایت می توانند به آن دسترسی داشته باشند. زمانی که روی این پست ها کلیک می کنید یک پاپ آپ کوچک ظاهر می شود و از شما می خواهد ایمیل تان را وارد کنید. این روش واقعاً کار می کند.

چنین پست هایی به شما کمک می کنند مشترکین ایمیلی بیشتری برای سایت جمع آوری کنید. ما از طریق همین پست ها توانستیم بیش از 1000 ایمیل بدست بیاوریم .


منبع : شهرام دات این

نظر یا سوال داری ؟ می تونی از اینجا بفرستی !
کلیه حقوق مربوط به استایل ساز می باشد و کپی مجاز نمی باشد