آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های مهم آن

شما اینجا هستید » استایل ساز » مقالات آموزشی » آموزش درآمد اینترنتی » آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های مهم آن
دسترسی سریع به بخش های این صفحه 1- ایمیل مارکتینگ چیست؟ 2- نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ 3- مزایای ایمیل مارکتینگ 4- آیا بازاریابی ایمیل هنوز هم کارآمد است؟ 5- استراتژی های مهم دیجیتال مارکتینگ 1-5 در ایمیل از نام گیرنده استفاده نکنید ولی ایمیل ها را شخصی سازی کنید. 2-5 طول عنوان ایمیل 3-5 بهترین ساعت برای ارسال ایمیل چه زمانی است 4-5 محتوای رایگان تاثیر گذار است 5-5 قابل مشاهده با تلفن همراه 6-5 برای همه افراد ایمیل مشابهی نفرستید 7-5 مشترکان غیر فعال را درگیر کنید 8-5 همه ایمیل ها را آزمایش کنید. دکمه، رنگ، طراحی و قالب 9-5 کلمه فوری را به ایمیل های خود اضافه کنید نتیجه گیری
مشاوره و سفارش      info@stylesaz.com      ۰۹۱۲۵۰۹۵۳۵۷ فرم سفارش
# تگ :

ایمیل مارکتینگ چیست

 

کسب کارها نیاز به تبلیغ دارند تا محصولات خود را معرفی کنند و کسب درآمد نمایند بنابراین یکی از روش های بازاریابی که اکثرا روی آن متمرکز می شوند، ایمیل مارکتینگ است که به معنی تبلیغ محصولات و با خدمات از طریق ایمیل است. بازاریابی ایمیلی بخشی از بازاریابی اینترنتی می باشد که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و موارد دیگر می شود.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که اهمیت بالایی در بازاریابی محتوایی دارد. تعریف بهتری از بازاریابی ایمیلی این است که کسب و کارها برای برقرار کردن رابطه با کاربران و مشتریان خود، استفاده می نمایند و بسیار موثر الثمر است.  از این نوع بازاریابی می توان برای ایجاد روابط با مشتریان یا رهایی آنها استفاده کرد.

نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ

براساس نظرسنجی انجام شده در LITMUS از 372 بازاریاب ایمیلی در سراسر دنبا، از هر 38 ایمیل فرستاده شده یک نفر به خریدار تبدیل شده است. به طور متوسط هر 1000 تومانی که برای بازاریابی ایمیل صرف می کنید می توانید انتظار بازگشت 50000 تومان را اشته باشید! طبق بررسی هایی که صورت گرفته است 72% از مردم ترجیح می دهند محتوای تبلیغاتی را از طریق ایمیل دریافت کنند. فقط 17٪ آن ها رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند. بنابراین شما باید برای ایمیل این بازاریابی همانند دیجیتال مارکتر های حرفه ای، زمان زیادی را صرف کنید.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ

دو تا از بزرگترین مزیت بازاریابی ایمیل قیمت و سهولت آن است. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، ارسال نامه الکترونیکی روشی ارزان برای تبلیغ کسب و کار شما و محصولات یا خدمات آن است. همچنین ایجاد یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل بسیار آسان است. این نوع بازاریابی به راحتی برای همه مشاغل در دسترس است و کسب و کارهای نوپا می توانند برای پشرفت مارکت خود از این طریق استفاده نمایند. 

شما می توانید یک گزینه ثبت نام در خبرنامه را به وب سایت خود اضافه کنید. سپس با ورود به سیستم خبرنامه ها، ایمیل هایی که کاربران برای دریافت خبرنامه وارد کرده اند را به جمع ایمیل های خود اضافه کنید. خبرنامه یکی از معمولی ترین و ساده ترین و در عین حال یکی از موثرترین روش برای جمع کردن ایمیل است کاربران برای اطلاع از رویدادها و بروزرسانی های جدید وب سایت شما و البته پیشنهادات ویژه ایمیل خود را وارد می نمایند. همچنین می توانید از نرم افزار ایمیل با برنامه ریزی ایمیل های تبلیغاتی را خودکار برای مشتریانی که اخیراً خریداری نکرده اند ارسال کنید و آن ها را ترغیب به خرید نمائید.

آیا بازاریابی ایمیل هنوز هم کارآمد است؟

در این عصر رسانه های اجتماعی خیلی ها ارسال نامه الکترونیکی را سوخته می پندارند اما آمار زیر را هم در نطر بگیرید تا بعد بتوانید تشخیص دهید:
  • حدود 91٪ از کاربران ایمیل حداقل یک بار در روز ایمیل خود را بررسی می کنند.
  • از هر 38 ایمیل ارسال شده یک نفر خریدار است.
  • حدود 59٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اظهار دارند که ایمیل بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.

9 استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ

استایل ساز در این مقاله به 9 استراتژی مهم و اساسی که باعث می شود شما در بازاریابی ایمیلی بهترین نتایج را کسب کنید و در پی آن خریداران زیادی را جذب کنید می پردازد برای اطلاع از این 10 استراتژی قدرتمند و جذاب به مطالعه ادامه مطالب بپردازید.

1-در ایمیل از نام گیرنده استفاده نکنید ولی ایمیل ها را شخصی سازی کنید.

وقتی سخن از شخصی سازی باشد تعدادی از دیجیتال مارکترها فکر می کنند که درج نام گیرنده موثر است در حالی که سخت در اشتباه هستند. در تحقیقاتی که توسط دانشکده تجارت تمپل فاکس به دست آمده است که این نوع شخصی سازی می تواند مضر باشد. بسیاری از گیرندگان ایمیلبا توجه به سطح بالای نگرانی های مربوط به امنیت سایبری در مورد فیشینگ، سرقت هویت و کلاهبرداری از کارت های بانکی که دارند پست ها را با احتیاط چک می کنند. به ویژه پیام هایی که شخصی باشند احتیاط بیشتری می کنند.

یک اصل مهم و تاثیر گذار در بازاریابی ایمیل حفظ ارتباط است. آیا در مرحله نخست ارسال پیست الکترونیکی، گیرنده به شما اعتماد می کند؟ و چقدر با شما آشنا است؟

وقتی در پست الکترونیکی خیلی سریع صمیمی شوید فرد را مجبور به آشنایی  می کنید. علاوه بر القا نکردن اعتماد به مشتری، باعث خدشه دار شدن نام برندتان نیز می شوید و باعث بی نتیجه شدن ایمیل فرستاده شده می شود. پس مشکل اصلی در نحوه تدوین پست الکترونیکی است نه در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ.

2. طول عنوان ایمیل

آیا طول کاراکتر عنوان زیاد طولانی باشد یا کوتاه؟ یک تحقیقی که در Adestra در بیش از 900 میلیون ایمیل ارسال شده گزارشی تهیه کرده اند که تعداد کاراکتر و طول عنوان تاثیری در تعداد کلیک ها ندارد.این قسمت مهم ترین بخش ایمیل است. هر چقدر واضح و جذاب باشد و به صورت تخصصی انتخاب شود می تواند نرخ کلیک و نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهد.

عنوان باید تاثیر گذار باشد و در آن تعیین کنید که هدف از این ایمیل افزایش فروش است یا جذب کاربر سایت برای افزایش رتبه. عنوان باید به دور از اغراق باشد و بتواند واقعیت را برای گیرنده بیان کند و البته از کلمات کلیشه و بدیهی تشکیل نشده باشد.

3.بهترین ساعت برای ارسال ایمیل چه زمانی است

ساعتی که ایمیل های تبلیغاتی ارسال می کنید می تواند ارتباط شما را با مشترکان بهتر یا خراب کند. ارسال ایمیل در زمان های اشتباه باعث پایین آمدن نرخ کلیک و نرخ بازگشت سرمایه می شود. در مطالعه صورت گرفته: Omnisend کشف کرد که خبرنامه های ارسال شده در هنگام استراحت های کاری بهترین نتایج را از نظر افتتاحیه و کلیک به دست می آورند که باید با ارسال ایمیل هوشمندانه به مشترکان، از زمان استراحت آن ها اطلاع پیدا کنید. طبق این مطالعه انجام شده نرخ باز شدن نامه الکترونیکی در ساعت 8 صبح به اوج خود رسیده است و میانگین آن 32/20 درصد است. با این حال، این کمپانی ارسال ایمیل تبلیغاتی را در 5 بعد از ظهر توصیه می کند زیرا این زمان بهترین عملکرد برای CTR است. مطابق با داده های GetResponse ، ایمیل های ارسالی در بعدازظهر بهترین نتایج را دارا هستند

 4.محتوای رایگان تاثیر گذار است

مشترکان عاشق یک ناهار یا یک مطلب رایگان هستند. در یک مطالعه انجام شده در Bluewire Media، که چه مطالبی منجر به بالاترین نرخ کلیک و نرخ باز شده اند را در 6300 ایمیل با موضوعات مختلفی به مشترکان فرستاده شد.سوالی که به ذهن بسیاری از مصرف کنندگان می رسد، چه چیزی نسیب من خواهد شد. نتایج آزمون Bluewire Media نشان داد که اگر برای مشترک محصول یا خدماتی را به صورت رایگان ارائه دهد و یا همراه با تخفیف باشد منجر به افزایش کلیک می شود.

5.قابل مشاهده با تلفن همراه

امروزه خیلی از افراد به دلیل داشتن گوشی همراه هوشمند، ایمیل خود را به آن متصل کرده اند و تمامی ارسالی ها را در موبایل دنبال می کنند. بنابراین اگر هدف شما جذب مخاطب است، سعی کنید مطالبی را که تولید می کنید به حدی دلنشین و جذاب باشد که باعث کلیک و بازدید شود. اگر پیام های ایمیل شما برای موبایل بهینه نشده باشد، مردم آنها را حذف می کنند. این امر شانس شما برای تبدیل مشترکان به مشتری را کاهش می دهد. به همین منظور باید محتوای ایمیل ها را طوری تنظیم کنید که نرخ کلیک زیادی داشته باشند:

  1.  به اندازه عکس های مورد استفاده در محتوا دقت کنید.
  2. محتوای تک ستونی در تلفن همراه زیباتر دیده می شود.
  3. به فونت و سایز نوشته ها دقت کنید.

6-برای همه افراد ایمیل مشابهی نفرستید

شما باد ایمیل هایی را که جمع کرده به درستی طبقه کنید به این منظور که: فردی که جدیداً ایمیل را داده با فردی که بارها خرید کرده و یا آشنایی زیادی به وب سایت دارد قطعاً متفاوت است. کاربری که جدید الورود است نیاز به آشنایی بیشتری دارد و قطعا ایمیل های این شخص باید متفاوت باشد و محتوای ارسال شده به مشتریان دائمی سایت می تواند تخفیف ها، فروش های ویژه و محصولات جدید باشد بنابراین در پست های الکترونیک به این مسئله نیز دققت داشته باشید تا بتوانید در بازاریابی ایمیل هوشمندانه عمل کنید.

7- مشترکان غیر فعال را درگیر کنید

هدف قرار دادن مشتریان موجود نسبت به جذب مشتریان جدید در ایمیل مارکتینگ اغلب ارزان تر است. همین موضوع در مورد بازاریابی ایمیل نیز صدق می کند. مشارکت مشترکان فعلی آسان تر از تلاش برای به دست آوردن مشترکان جدید است. مشترکین حاضر اطلاعات بیشتری درباره شما نسبت به افراد جدید دارند. تقریباً در لیست های ایمیل مشترکان غیرفعال وجود دارند. طبیعی است که برخی از مشترکین شما با پیام های شما درگیر نیستند. این مشترکان غیرفعال هنوز هم می توانند مشتری شما شوند. پس هدف شما تحریک مشتریانی است که به ایمیل های شما واکنش نشان نمی دهند. با استفاده از پیشنهادات و عناوین جذاب می توانید مشترکان غیرفعال را دوباره درگیر وب سایت خود نمائید. یکی دیگر از راه های مؤثر برای فعال شدن مجدد مشترکان غیرفعال، اعطای هدایای رایگان به آن ها است.

8. همه ایمیل ها را آزمایش کنید. دکمه، رنگ، طراحی و قالب.

از این روش بهتر می توانید در دیجیتال مارکتینگ بازار و کاربران هدف را بهتر بشناسید. همه قوانین ها برای تمامی مشترکان دنیا ثابت نیست هر کاربری در یک زمینه فعالیت نسبت به دیگر زمینه ها و کاربران متفاوت عمل می کند. پس سعی کنید با ارسال ایمیل های هدف دار و بررسی نتایج آن ها اثر گذاری آن را تشخیص دهید. دیجیتال مارکتر ها همواره با ارسال ایمیل های متفاوت سعی در شناخت بیشتر مخاطب و مشتریان دارند تا بر حسب نیاز و رضایت آن ها موضوع یا خدمتی را ارائه دهند.

مواردی که باید آن ها را تست کنید:

  • فراخوان به عمل (به عنوان مثال: “اکنون بخرید” در مقابل “امتحان کنید”)
  • طرح پیام(تک ستون یا دو ستون یا جایگذاری های مختلف)
  • شخصی سازی
  • عنوان
  • مطالب نوشته
  • تصاویر
  • پیشنهادات مختلف را امتحان کنید.

توجه : کل لیست را به طور همزمان آزمایش نکنید.

شما باید به عنوان یک دیجیتال مارکتر همواره برای بهبود و افزایش نرخ جذب در بازاریابی ایمیل، همواره تست های مختلفی روی مخاطبان انجام دهید تا مخاطب و مشتری خود را بهتر بشناسید.

9. کلمه فوری را به ایمیل های خود اضافه کنید

اگر می خواهید ایمیل های شما گیرندگان را تحت فشار قرار دهند تا اقدام به عملی کنند و مشترکان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید از کلمات دستوری نیز استفاده کنید. مدت هاست که  بازاریابان ایمیل از عباراتی مانند “اکنون بخرید” ، “بشتابید” ،و “فقط تا چند دقیقه وقت دارید” برای تبدیل کاربران وب سایت به مشتری استفاده می کنند. این کلمات فوری باعث می شود مغز انسان خیلی سریع عمل کنند. کمپانی آمازون از این امر استفاده کرده و کلمات فوری زیادی استفاده می کند.

 

نتیجه گیری
بازاریابی ایمیل هنوز هم عالی کار می کند زیرا ایمیل همچنان بهترین وسیله برای دستیابی و ارتباط با مشتریان به روش آسان است. تقریباً هر کاربر اینترنتی حساب ایمیل دارد. این برنامه رایگان بوده و کاربران آن هزینه ارسال پیامک را متحمل نمی شود. استفاده از این تاکتیک های بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا تعداد فروش ها را افزایش داده و مشتریان خود را همواره راضی نگه دارید. یکی از معروف ترین ایمیل ها مربوط می شود به کمپانی گوگل که جمیل نام دارد.
نظر یا سوال داری ؟ می تونی از اینجا بفرستی !
کلیه حقوق مربوط به استایل ساز می باشد و کپی مجاز نمی باشد