#بخش_اول
چگونه سایت خود را برای Mobile First Indexing بهینه کنیم
گوگل هر روز به سرعت در حال تغییر الگوریتم ها برای افزایش کیفیت است ، زیرا هدف اصلی گوگل این است که بهترین نتیجه ممکن را در کمترن زمان به کاربران نشان دهد .
اتفاقات اخیر در محوریت موتور جستجو گوگل نشان میدهد که این تغییرات در آینده بیشتر نیز خواهد شد .
به طور مثال در سال 2018 گوگل 3234 بار الگوریتمهای موتور جستجوی خود را آپدیت کرد که اگر یک حساب کتاب سر انگشتی انجام دهیم ، متوجه میشویم که روزانه 9 بار آپدیت انجام شده است!!!!
حالا خودتان حدس بزنید چند بار این اتفاق در سال 2019 انجام شده و سال 2020 قرار است چه تغییراتی شکل بگیرد؟
آخرین گزارشی که سایت خبری CNBC تخمین زده است ، یک چهارم مردم دنیا در سال 2025 از گوشیهای هوشمند برای اتصال به اینترنت استفاده خواهند کرد و این به ما نشنان میدهد ، باید دقت ویژهای به الگوریتم Mobile First Indexing داشته باشیم و سایت خود را برای این الگوریتم بهینه سازی کنیم .
در این مقاله قرار است تا راهکارهایی برای بهینه سازی سایت برای این الگوریتم را به شما آموزش دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.
اطلاعات مورد نیاز برای Mobile First در حال تغییر است
این که ما بتوانیم اظهار کنیم که چه محتوایی برای الگوریتم Mobile First Indexing مناسب است، کاملا اشتباه است !
چرا که نوع کوئریها کاملا متفاوت است و شما نمیتوانید یک الگوی کلی در نظر بگیرید و استراتژی محتوای خود را بر همین اساس پیش ببرید.
ا انواع مختلفی از درخواست ها را داریم که باید بر اساس همین درخواستها یا کوئریها محتوای خود را برای گوشیهای هوشمند بهینه کنیم.
انواع این درخواستها یا جستجوها عبارتند از:
جستجوهای دم دراز (Long tail queries)
جستجوهای اطلاعاتی (Informational queries)
جستجوهای محلی(Local search queries)
جستجوهای معاملاتی(Transactional queries)
جستجوهای تحقیقاتی(Research queries)
جستجوهای محاورهای(Conversational Search)
و انواع جستجوهای مختلف…
این نوع درخواست ها از سمت کاربران وجود دارد که تحولات بسیار زیادی در سال 2019 داشتهاند .
شما باید حتما نسبت به این تحولات آگاه باشید زیرا که مدل جستجوی مردم با گذشته تفاوت دارد و باید بتوانید با استفاده از این تحولات استراتژی تولید و بازاریابی محتوا خودتان را تدوین کنید.
اکثر کاربران را راضی نگاهدارید
یکی از راهکارهایی که شما میتوانید کاربران را راضی نگه دارید، پاسخ دادن به سؤالاتشان است.
همانطور که اشاره کردیم آینده موتورهای جستجوگر به سمت سویی میرود که تعداد نرخ کلیک به صفر نزدیک شود و کاربران پاسخ سؤالات خود را از نتایج جستجو خواهند گرفت و شما باید سعی کنید پاسخ سؤالات ان ها را بدهید.
اولین سؤلی که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد این است که چگونه به سؤالات کاربران را پاسخ بدهم؟
یا کاربران چه سؤالاتی دارند که من باید به آنها پاسخ بدهم؟
فهمیدن این موضوع بسیار ساده است ، زیرا که شما با نگاه کردن به SERPs به راحتی میتوانید قصد کاربران از جستجوی یک کلمه متوجه شوید و بفهمید که به دنبال چه چیزی هستند و در همین راستا سعی کنید تا محتوا تولید کنید.
بعد از متوجه شدن قصد کاربر (User Intent) که یکی از مهم ترین شاخصهای موتور جستجو برای رتبه بندی است .
مانع بعدی فهمیدن این است که باید جواب کوتاه و مختصری به سؤالات داد یا جوابی مفصل ؟
جواب این سؤال 50/50 است. زیرا که بعضی از کاربران ترجیح میدهند پاسخ سوالاتشان را بسیار کوتاه و مختصر بگیرند و بعضی دیگر دوست دارند ، جواب سؤالشان را به صورت کامل و جامع دریافت کنند.
ولی شما میتوانید با یک بررسی و انالیز متوجه شوید، مخاطبان هر حوزهای بیشتر ترجیح میدهند تا جواب سؤالات خود را چگونه دریافت کنند.
منبع : شهرام دات این