آپدیت اخیر گوگل – الگوریتم فلوریدا 2

شما اینجا هستید » استایل ساز » مقالات آموزشی » آپدیت جدید گوگل » آپدیت اخیر گوگل – الگوریتم فلوریدا 2
مشاوره و سفارش      info@stylesaz.com      ۰۹۱۲۵۰۹۵۳۵۷ فرم سفارش

اخبار جدید همگی هاکی بر این است که باری دیگر گوگل الگوریتم خود را آپدیت ( فلوریدا 2 ) کرده است و این آپدیت یکی دیگر از تغییرات اصلی در الگوریتم هسته ای گوگل میباشد ! این الگوریتم جدید چیست ؟ و چه تاثیری روی سایت ها گذاشته است؟ چگونه سایت خود را برای این الگوریتم جدید گوگل آماده کنیم؟ با کامل ترین اطلاعات در مورد الگوریتم فلوریدا 2 گوگل با ما همراه باشید.

 

الگوریتم جدید گوگل

گوگل در مورد آپدیت جدید الگوریتم هسته ای خود (الگوریتم فلوریدا 2) چه گفته است؟

کم پیش می آید که گوگل آپدیتی را ارائه دهد، به سرعت آن را تایید کند و در موردش توضیح دهد! امّا خوشبختانه دنی سالیوان (یکی از چهره های شناخته شده گوگل) این آپدیت(فلوریدا 2) در الگوریتم هسته ای گوگل را تایید کرده است و این آپدیت گسترده الگوریتم هسته ای (Broad Core Algorithm Update) اکنون با نام فلوریدا 2 شناخته می شود.

بر اساس این توئیت، آپدیت الگوریتم از 12 مارس (مارچ) شروع شده است و انتظار می رود که این آپدیت در چند فاز مختلف کامل شود. به همین دلیل ممکن است یک یا چند روز طول بکشد که رنک ها مجدد به حالت پایدار خود باز گردند.

در این توئیت گفته شده است:

این هفته ما یک آپدیت گسترده برای الگوریتم هسته ای منتشر کردیم؛ همانطور که چندبار در سال این کار را انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد چنین آپدیتی همان مواردی است که قبلا گفته ایم. برای اطلاعات بیشتر می توانید سایر توئیت های ما در این مورد را ببینید.

آپدیت فلوریدا 2 گوگل چقدر بزرگ است؟

بنا بر شواهد موجود، این آپدیت , آپدیت بزرگی است! گفته می شود که الگوریتم فلوریدا 2 گوگل در واقع یکی از بزرگترین آپدیت های گوگل در سال های گذشته است.

در گذشته، هر زمان که یک آپدیت بزرگ گوگل اتفاق افتاده است، معمولا نتیجه آن این بوده است که در رنک سایت ها شاهد تغییرات شدیدی بوده ایم. به عنوان مثال، در سال گذشته بزرگترین آپدیت گوگل که تغییرات وسیعی ایجاد کرد Neural Matching نام داشت.

بنا بر این اگر با دید منطقی به این آپدیت نگاه کنیم، می توان گفت که آپدیت فلوریدا آپدیتی در مقیاس بسیار بزرگ است و احتمال اینکه در رنک سایت ها تغییرات بزرگی ایجاد شود به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

هدف الگوریتم فلوریدا 2 گوگل چیست؟

یک آپدیت گسترده هسته ای به این معناست که گوگل هیچ نوع موضوع خاص را هدف قرار نداده است. در واقع، در چنین آپدیتی گوگل هیچ چیز را هدف قرار نمی دهد!

جان مولر، تحلیلگر گوگل، بارها تاکید کرده است آپدیت های هسته ای و گسترده گوگل هیچ نوع دسته ی خاصی از وب سایت ها را هدف قرار نمی دهند، امّا با چرخی در فروم های مختلف و با خواندن نظرات صاحبان وب سایت می توان دید که افراد زیادی بر این باورند که این آپدیت وب سایت های پزشکی/سلامتی را هدف قرار داده است!

بهترین کاری که می توان در حال حاضر انجام داد این است که به تغییراتی که در روزهای آینده رخ می دهد دقت کنیم تا بهتر بفهمیم چگونه رضایت الگوریتم فلوریدا 2 را برای وب سایت خود به دست آوریم. اتفاقاتی که طی چند روز گذشته افتاده است اغلب موارد زیر گزارش شده است:

  • تغییرات شدید در ترافیک و رنک وب سایت ها (بعضی از وب سایت ها ترافیک صفر را گزارش داده اند!)
  • شواهدی منبی بر اینکه سایت هایی که کیفیت محتوا و سرعت سایت را الویت قرار داده اند تجربه افزایش ترافیک داشته اند.
  • تاثیری جهانی – تاثیر این آپدیت روی یک صنعت خاص یا روی یک منطقه جغرافیایی خاص نیست.
  • بهبودهایی در اینکه گوگل چگونه بعضی از سرچ ها را هندل می کند.
  • کیفیت بک لینک ها احتمالا فاکتور بسیار مهمی باشد.
  • تغییراتی در رنک سایت ها با کلیدواژه های کوتاه (بعد از چند ساعت به حالت نرمال باز گشته است).

چیزی که در حال حاضر می توان گفت این است که موارد بالا تنها مشاهداتی هستند که در سایت های مختلف دیده شده اند. اگر الگوریتم فلوریدا ۲ گوگل واقعا آپدیت بزرگی باشد، در آینده نزدیک گوگل جزئیاتی در خصوص آن ارائه خواهد داد.

چرا این آپدیت گوگل آپدیت Florida 2 نامیده شده است؟

فلوریدا 2

آپدیت فلوریدا گوگل که در اوایل سال ۲۰۰۰ ارائه شد آپدیت بسیار بزرگی بود و چون با کنفرانس سئو در فلوریدا همزمان بود، با این نام خوانده می شود.

امّا گفت و گو ها در مورد آپدیت فلوریدا ۲ نیز همزمان با کنفرانس ۲۰۱۹ Pubcon Florida آغاز شد و به همین دلیل، Brett Tabke موسس Pubcon و WebmasterWorld این آپدیت را فلوریدا ۲ نامیده است. امّا گوگل به صورت رسمی این آپدیت را آپدیت March 2019 Core Update نامیده است.

شاید این مقاله هم بدردت بخوره

سئو سایت برای آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

همان طور که در توئیت سالیوان در بالای صفحه دیدید، راهنمایی که او کرده است این است که کاربران را به یک توئیت گذشته ارجاع داده است. این توئیت می گوید:

  • هیچ گونه روشی برای فیکس کردن صفحاتی که عملکرد بدتری نسبت به صفحات دیگر دارند وجود ندارد؛ فقط لازم است روی تولید محتوای عالی تمرکز کنید. در طول زمان، ممکن است محتوای شما با مرتبط بودن با صفحات دیگر پیشرفت کند.

چیزی که می توان از این توئیت استنباط کرد بحث مرتبط بودن محتوا و/یا لینک دهی مطالب در نتایج جستجو باشد.

محتوای ضعیف و بک لینک های نا مناسب همیشه قاتل رنک سایت ها بوده اند. این موارد چیزهای جدیدی نیستند و صاحبان وب سایت همواره از اهمیت این موارد برای گوگل با خبر بوده اند. اگر سایت شما دارای محتوایی عالی است و بک لینک های واقعی و طبیعی دریافت می کند، جای هیچ ترسی وجود ندارد و هرگونه تغییر احتمالی در رنک و ترافیک بی شک طی روزهای آینده به ثبات خواهد رسید. امّا اگر سایت شما در موارد کلیدی از جمله محتوا و بک لینک ضعیف عمل کرده است، چه در این آپدیت چه در آپدیت های بعدی، به هرحال روزی سایت شما گیر خواهد افتاد! اگر مایل هستید که سایت شما رنک مناسبی داشته باشد و در جایگاهی پایدار و محکم بایستد، باید کار سئو سایت خود را به صورت اصولی و هدفمند انجام دهید.

نتیجه گیری ⇓

با توجه به اینکه چند روز از انتشار این آپدیت می گذرد، هنوز بسیار زود است که با قطعیت راجع به این آپدیت و جزئیاتش صحبت کنیم. گوگل بی شک طی روزهای آینده جزئیات بیشتری را در مورد این آپدیت در اختیار کاربران قرار خواهد داد و می توانید هر گونه خبر جدیدی را از طریق استایل ساز دنبال کنید. اگر تغییری و یا افتی در ورودی یا رنک شما رخ داده است، پیشنهاد ما به شما شکیبایی است. اگر معیارهای کیفی را در سایت خود رعایت کرده اید، شما جایی برای ترس ندارید، زیرا گوگل هیچوقت تمرکزش را از روی “کیفیت” بر نخواهد داشت. امّا اگر کیفیت الویت شما نیست، بهتر است همین امروز تغییر رویه دهید که همین امروز هم بسیار دیر است!

طراحی سایت

نظر یا سوال داری ؟ می تونی از اینجا بفرستی !
کلیه حقوق مربوط به استایل ساز می باشد و کپی مجاز نمی باشد