سئوی داخلی سایت در سال 2020
فصل اول : مبانی سئوی داخلی
سئو داخلی چیست
سئو داخلی (همچنین به عنوان “on-site-seo” نیز شناخته می شود) عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. شیوه های رایج سئو داخلی شامل بهینه سازی تگ های عنوان، محتوا، پیوندهای داخلی و URLها می باشد. این نوع از سئو با سئو خارجی (off-page seo) متفاوت است زیرا سئوی خارجی برای سیگنالهایی که در خارج وب سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال، بک لینک) بهینه سازی شده است
چرا سئو داخلی مهم است
آیا سئوی داخلی هنوز هم در سال 2020 تغییری در رتبه سایت ایجاد میکند؟
بله!
در حقیقت خود شرکت گوگل در گزارشی با نام “How Search Works” اعلام کرده است:
ترجمه ی بخش هایلایت شده ی عکس :
پایهایترین سیگنالی که اطلاعات با آن مرتبط اند، زمانی است که یک صفحهی وب همان کلیدواژههایی را دارد که در سوال جستجوی کاربر وجود دارد. اگر آن کلیدواژهها روی صفحه یا تیتر یا در هرجای صفحه آشکار شوند، نمایش صفحه ی شما محتمل تر خواهد بود.
اگر چه گوگل بسیار باهوشتر از گذشته است، اما آنها هنوز هم از روشهای قدیمی استفاده می کنند (مانند جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در صفحه).
تجزیه و تحلیل ما از نتایج جستجوی یک میلیون جستجو توسط گوگل، نشان داد که بین استفاده از کلیدواژهها در تگ های عنوان و رتبه بندی صفحه اول نتایج رابطهی مستقیم وجود دارد.
و اگر شما به جستجوی کلیدواژه های رقابتی بپردازید، متوجه خواهید شد که تقریبا همه ی صفحاتی که از نظر رتبه بندی برترند، از کلیدواژه دقیقا در تگ عنوان خود استفاده می کنند.
که میتوان گفت:
سئو کلمات کلیدی بیشتر در عناوین صفحه و متن وجود دارد تا اینکه در HTML صفحه بگنجانید. برای رتبه بندی محتوای خود در سال 2020، شما همچنین باید محتوای خود را برای موارد زیر بهینه کنید:
- تجربه ی کاربر
- نرخ پرش صفحه (بانس ریت) و Dwell Time
- هدف جستجو
- سرعت بارگیری صفحه
- از طریق نرخ کلیک ctr
فصل دوم : محتوای خود را برای سئو بهینه کنید
اکنون که دیدید چرا سئوی داخلی هنوز اهمیت دارد، وقت آن است که بهینه سازی محتوای خود را شروع کنید. به طور خاص، در این فصل می خواهم به شما نشان بدهم چگونه می توانید کلیدواژههای تمامی صفحات را در وب سایت خود بهینه کنید. پس اگر تا به حال از خود سؤال کردهاید که “چگونه می توانم از کلمات کلیدی در صفحه خود استفاده کنم؟” نکات عملی این فصل را بخوانید.
در 100 کلمه اول از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید
این یک تاکتیک سئو در یک صفحه است که هنوز هم باعث تاثیر در رتبه آن صفحه می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکبار در 100-150 کلمه اول مقاله خود از کلید واژه اصلی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، در مقاله ی خودم که در مورد کلمه کلیدی “بازاریابی ایمیل” است، من این کلمه کلیدی را درست در پایین تیتر ذکر کردم:
شاید این مقاله هم بدردت بخوره
چرا این کار مهم است؟
گوگل بهای بیشتری به کلماتی که زودتر در صفحه شما ظاهر می شود می دهد.
منطقی است. تصور کنید که شما فقط مقاله ای درباره رژیم غذایی کتو منتشر کرده اید. اگر مقاله شما واقعاً در مورد رژیم غذایی کتو بود، منطقی است که استفاده اولین بار از اصطلاح “رژیم غذایی کتو”، در نیمهی پایانی صفحه باشد؟
البته که نه.
به همین دلیل باید کلمه کلیدی خود را در جایی در 100 کلمه اول یا همین حدود بگذارید. این یکی از آن مواردی است که به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه شما درباره ی چیست.
عنوان پست وبلاگ خود را در تگ H1 بگذارید
تگ H1 مانند تگ عنوان مهم است. در حقیقت، گوگل اظهار داشته است که استفاده از تگ H1 “به او کمک می کند تا ساختار صفحه را بفهمد”.
ترجمه ی بخش هایلایت شده ی عکس :
استفاده از تگ H1 به گوگل کمک میکند ساختار صفحه را بفهمد، همانطور که به کاربر کمک میکند که ساختار صفحه را بفهمد.
اکثر پلتفرم ها (مانند WordPress) به طور خودکار تگ H1 را به عنوان پست وبلاگ شما اضافه می کنند.
اما همیشه اینطور نیست. بهتر است کد سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عنوان شما در H1 نوشته شده است و این که کلمه کلیدی شما درون آن تگ H1 است.
زیرتیترها را در تگ های H2 بگذارید
کلمه کلیدی مورد نظر خود را حداقل در یک زیر عنوان وارد کنید و آن زیر عنوان را با تگ H2 بنویسید. آیا تگ H2 باعث می شود سئو شما در صفحه ایجاد بهتر شود؟
بله. بررسی های سئو خودم به من نشان داده اند که قرار دادن کلمه کلیدی مورد نظر خود در تگ H2 می تواند باعث تاثیر عمیقی شود. در اینجا نمونه ای از این استراتژی را میبینید (کلمه کلیدی هدف = “ابزار بازاریابی محتوا”):
تکرار کلیدواژه
چگالی کلمات کلیدی درست مانند همان چیزی است که به نظر می رسد: اینکه چندین بار کلمه کلیدی شما در محتوای شما ظاهر می شود.
تصور کنید که صفحه ای دارید که گوگل فکر می کند که درباره یک کلمه کلیدی خاص است. اما آن کلمه کلیدی فقط یک بار در صفحه ظاهر می شود.
چقدر ربات ها می توانند اطمینان داشته باشند که صفحه در مورد آن کلید واژه است؟ از طرف دیگر، اگر در صفحه 10 بار کلمه کلیدی ذکر شود گوگل می تواند نسبت به موضوع آن صفحه اطمینان بیشتری داشته باشد.
مشخص است که این به معنی پر کردن صفحه از کلمه کلیدی یا این قبیل کارها نیست. فقط کافی است چندین بار کلیدواژه هدف خود را ذکر کنید تا به گوگل نشان دهید که صفحه شما واقعاً در مورد آن موضوع است.
به عنوان مثال، یکی از پستهای ما برای کلمه کلیدی “YouTube SEO” در 3 پیشنهاد برتر گوگل قرار دارد.
فکر میکنید چند بار از اصطلاح دقیق “YouTube SEO” در آن پست 32000 کلمهای استفاده کردم؟ 6 بار
بنابراین، بله، دیگر نیازی به فراتر رفتن نیست. تا زمانی که از کلمه کلیدی خود به طور طبیعی استفاده کنید، خوب است.
از پیوندهای خارجی استفاده کنید
پیوندهای خارجی به صفحات مرتبط به گوگل کمک می کند تا موضوع صفحه شما را تشخیص دهد. همچنین به گوگل نشان می دهد که صفحه شما قطبی از اطلاعات با کیفیت است. این فقط یک تئوری نیست. افراد حاضر در Reboot Online یک آزمایش انجام دادند تا ببینند لینک های خارجی به بهبود رتبهبندی کمک می کند یا خیر.
آن ها 10 وب سایت جدید ایجاد کردند. نیمی از وبسایت ها با سایت های پرنفوذ (مانند دانشگاه آکسفورد) لینک شدند. نیم دیگر هیچ پیوند خارجی نداشتند. وب سایتهای دارای پیوندهای خارجی از وبسایت های بدون پیوند پیشی گرفتند.
URL های خود را برای سئو بهینه کنید
ساختار URL شما بخشی از سئوی داخلی است. بله، گوگل اخیراً در نتایج جستجو از نسخههای عجیب URL استفاده کرده است.
عباراتی که در URL خود استفاده می کنید در اینجا نشان داده می شوند. به علاوه، URLهای موجود در SERP های موبایل و دسکتاپ بالاتر از تگ عنوان هستند.
بنابراین آدرس اینترنتی شما در واقع مهمتر از گذشته است. با این وجود، چگونه میتوان URLهای سئو بهینه را ایجاد کرد:
- URL های خود را کوتاه کنید.
- کلمه کلیدی را در هر URL وارد کنید.
به همین سادگی!!
به عنوان مثال، راهنمای من برای ایجاد ساختار لینک، در مورد کلید واژه “لینک سازی” تنظیم شده است. بنابراین من از آن کلید واژه در URL خود استفاده کردم.
این به این معنی نیست که URL شما تنها باید کلید واژه شما را داشته باشد. خیلی خوب است که یک یا دو کلمه مرتبط را به URL خود اضافه کنید…
یا کلمه کلیدی را پس از یک زیرپوشه بیاورید…..
فصل سوم : عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید
در این فصل میآموزید که چگونه عنوان و توضیحات متا را برای سئو بهینه کنید. براساس گفتهی گوگل، تگهای عنوان هنوز هم در رتبه بندی شما ” کمک زیادی می کنند”.
بنابراین آنها ارزش بهینه سازی دارند. گوگل ممکن است از توضیحات متای شما برای درک مطالب موجود در صفحه شما استفاده نکند، اما کاربران از آن استفاده میکنند تا بفهمند کدام نتیجه مورد نظر است. بنابراین اگر میخواهید تگها و توضیحات متای خوب بنویسید به خواندن ادامه دهید.
تگ عنوان خود را بهینه کنید
به نظر من، تگ عنوان شما مهمترین عامل سئوی داخلی است. به این دلیل که تگ عنوان شما به موتورهای جستجو یک نمای کلی از موضوع صفحه شما را ارائه میدهد. طبق آنچه که من تجربه کردم، هر چه کلمه کلیدی به ابتدای تگ عنوان نزدیکتر باشد، ارزش بیشتری در موتورهای جستجو دارد.
مقاله ی ابزارهای سئو که نوشته ام مثال خوبی از این روش است:
کلمه کلیدی شما لزوماً نباید در ابتدای عنوان شما باشد. اما هرچه عنوان شما به قسمت اول تگ عنوان شما نزدیکتر باشد، بهتر است.
از تگ های تلفیقی استفاده کنید
استفاده از ترکیب هایی مانند “بهترین”، “راهنما”، “لیست چک”، “سریع” و “بررسی” می تواند به شما در رتبهبندی نسخههای طویل کلیدواژهی هدف کمک کند. به عنوان مثال، “راهنمای ما برای یادگیری سئو” شامل تعریف کنندگان “جدید” و “راهنما” است.
به این ترتیب، ما میتوانیم برای عبارات طولانی تر روی “یادگیری سئو” مانند “یادگیری راهنمای سئو” رتبهی خوبی داشته باشیم. شما حتی میتوانید استراتژیک تر از این باشید. من از در تگ عنوان کلمه ی “برای سئو” را به کلمات کلیدی اضافه کردم.
چرا؟ هنگامی که افراد از عباراتی مانند “ابزار تحقیق برای کلید واژه سئو” استفاده میکنند، صفحه من نمایان شود.
از توضیحات متای بونیک و حاوی کلمات کلیدی استفاده کنید
گوگل در راهنمای بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره کرده است که :
ترجمه ی بخش هایلایت شده ی عکس :
اضافه کردن تگهای توضیحات متا به هر یک از صفحات شما، همیشه روشی خوب و بهینه است.
و گوگل اخیراً توصیه کرده است که خودتان توضیحات متای خود را بنویسید.
گوگل میگوید “توضیحات متا را خودتان پر کنید، چرا که شما محتوای خودتان را بهتر از هر کسی می دانید” . این به این دلیل است که توضیحات متا خیلی به برجسته شدن نتیجه شما کمک میکند، که می تواند CTR ارگانیک شما را تقویت کند.
در اینجا یک الگو برای متا قرار داده ام که خودم از آن استفاده می کنم و به شما نیز توصیه می کنم:
می توانید یکبار کلیدواژهی خود را در توضیحات خود وارد کنید. چرا؟ زیرا گوگل عباراتی را که مطابق با جستجوی شخص باشد، نمایان میکند. باز هم این میتواند یک تکان کوچک اما خوب به CTR شما بدهد.
فصل چهارم : محتوای سئو شده بنویسید
اکنون زمان آن رسیده است که محتوایی را منتشر کنیم که شایسته رتبه 1 باشد. این فرایند فراتر از استفاده از کلمات کلیدی در صفحه شما است. برای رتبه بندی محتوای خود در سال 2020، محتوای شما باید این چنین باشد:
- منحصر بفرد
- فوقالعاده با ارزش
- برای جستجو بهینه شده
در این فصل به شما نشان خواهم داد که اطمینان حاصل کنید که محتوای سئوی شما تمام این 3 مورد را داراست.
محتوای منحصر به فرد (یونیک)
وقتی می گویم “منحصر به فرد”، من فقط در مورد محتوای تکراری صحبت نمیکنم. منظور من انتشار چیزی است که فقط با استفاده از همان مواردی که قبلاً در اینترنت موجودند، نوشته نشده و صرفا مطالب موجود در اینترنت برای نوشتن آن، مورد استفاده مجدد قرار نگرفته است.
به عبارت دیگر: محتوایی که چیز جدیدی را ارائه کند. موارد جدید می تواند این موارد باشد:
- نکته یا استراتژی جدید
- لیست بهتری از منابع تصحیح شده
- طراحی قوی و UX
- مطالعه مورد جدید
- فرایند گام به گام تسهیل شده
به عنوان مثال، این چک لیست سئو برای کلمه کلیدی “فهرست سئو” در جایگاه شماره 1 در گوگل قرار دارد.
فکر میکنید رتبه 1 را به این دلیل که از کلمات کلیدی خود بارها استفاده کردم دارم؟ این قطعاً کمک کرد. اما برای یک عبارت رقابتی مانند این، تنها استفاده از کلمات کلیدی کافی نیست. صفحه من در رتبه 1 قرار دارد زیرا یونیک است. مطمئناً نکات و استراتژیهایی دارد که می توانید در هر صفحه پیدا کنید.
همچنین نکات زیادی در این مقاله وجود دارد که می توانید فقط در پست من بیابید و کاملا جدید و یونیک هستند.
محتوای ارزشمند
انتشار چیزی که یونیک است، یک نقطه شروع خوب است. اما کافی نیست. طبق آمار، هر روز 4 میلیون پست بلاگ منتشر می شود. بنابراین، برای اینکه محتویات شما از سایر رقبا متمایز شود و مورد توجه قرار گیرد، باید فوقالعاده با ارزش باشد. در اینجا چند روش وجود دارد که میتوانید محتوای خود را به شدت ارزشمند کنید:
- جزئیات را اضافه کنید: تصاویر، اسکرین شاتها و مراحل باعث میشود محتوای شما را کاربردی کند.
- واضح نوشتن: نوشتن متن قوی باعث میشود محتوای شما جذابتر شود.
- مطالب به روز شده: استراتژیها، مراحل و مثالهای جدید موفق تر هستند.
- نویسندگان خبره: بیشتر مطالب توسط افرادی نوشته شده است که هرگز کاری را که به شما میگویند انجام ندادهاند. محتوای شخصی با تجربه دست اول، تقریباً همیشه با ارزشتر از چیزی است که توسط یک نویسنده مستقل آزاد نوشته شده است.
چیزی که باعث شده تا محتوای من با ارزش شود، خود همان چک لیست است. در ابتدا با مسائلی در سطح مبتدی شروع می شود.
و هر چه مقاله جلوتر می رود، با مسائل پیچیده تری روبرو خواهید شد.
در طی خواندن این مقاله با جزئیات بسیار زیادی مواجه خواهید شد:
در آن مثال های جدید و به روزی به چشم می خورد:
از طرفی مطلب توسط شخصی نوشته شده است که بسیار در این حیطه حرفه ای و به روز است.
شاید این مقاله هم بدردت بخوره 🙂
محتوایی که هدف جستجو را برآورده میسازد
محتوای منحصر به فرد و با ارزش می تواند شما را به صفحه اول گوگل برساند. اما اگر می خواهید در آن جا بمانید، صفحه شما باید هدف جستجوی کاربر را دنبال کند. به عبارت دیگر: صفحه شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که یک جستجوگر گوگل می خواهد. در غیر این صورت، احتمالاً صفحه شما در صفحه هات بدتر به قرار خواهد گرفت.
همین اشتباه چیزهای زیادی به من آموخت. من به تازگی پست “مقایسه برترین چک کنندده های بک لینک ” را منتشر کردم..
هدف من کسب رتبه برای کلید واژه “چک کننده بک لینک” بود. چند روز بعد از انتشار این پست، تصمیم گرفتم SERP ها را برای آن واژه بررسی کنم. و من به سرعت فهمیدم که 100٪ از نتایج صفحه اول، هدف این مورد هستند.
به معنای واقعی کلمه، 10 مورد از 10 نتیجه، ابزار چک لینک بود. در صفحه اول یک پست وبلاگ وجود نداشت. این بدان معناست که احتمال رسیدن من به صفحه اول اساساً صفر بود! خوشبختانه، من برای نسخه طویل آن کلیدواژه رتبه آوردم (“بهترین بررسیکننده بک لینک)”.
اگر پیش از نوشتن تحقیق می کردم می فهمیدم که شانس من برای به دست آوردن رتبه های بالا در گوگل صفر است.
حالا دیگر وقت آن رسیده که به سراغ مقالات بعدی برویم.
فصل پنجم : برای CTR بهینه سازی کنید.
کلیک ارگانیک CTR شما به دو دلیل مهم است: اول ، CTR یک عامل رتبه بندی گوگل است. دوم ، افزایش CTR شما می تواند ترافیک بیشتری به سایت شما وارد کند. در این فصل چهار روش عملی برای بهبود CTR ارگانیک، به شما نشان خواهم داد.
در تگ عنوان خود سوالی مطرح کنید
سال گذشته ما 5 میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم تا بدانیم چرا برخی صفحات بیش از سایرین کلیک می شوند.
و یکی از شگفت آورترین یافته های ما این بود که تگ های عنوان مبتنی بر سؤال، دارای CTR بالاتری از میانگین هستند.
عنوان های سؤالی نسبت به عناوین غیر سوالی دارای 14.1٪ CTR ارگانیک بیشتر هستند. بنابراین توصیه می کنم تگ های عناوین را که سوالی در خود دارند آزمایش کنید. به عنوان مثال، راهنمای پیوندهای nofollow من از یک سؤال در تگ عنوان استفاده می کند.
هرکسی که به دنبال “پیوند nofollow” است، شاید فقط بخواهد بداند معنی آن چیست. و تگ عنوان من به افراد نشان می دهد که سایت من آن چه را که می خواهند به آن ها می دهد. در حقیقت، این صفحه دارای CTR 27٪ برای کلید واژه “لینک nofollow” است.
توضیحات متای خود را دقیق پر کنید
من در مورد توضیحات متا در فصل 1 صحبت کردم. به طور خاص، من اشاره کردم که شما می خواهید توضیحات شما فوق العاده قانع کننده باشد. اما نیازی نیست همیشه توضیحات شگفت انگیزی بنویسید. فقط کافی است توضیحات متای شما جامع باشد. در واقع، ما دریافتیم که صفحات با توضیحات متا تقریباً 6٪ کلیک بیشتر در مقابل صفحات با توضیحات متای ناقص دارند.
توصیه میکنم برای یافتن صفحاتی که توضیحات متا را ندارند، در سایت خود یک بررسی سئو انجام دهید. سپس توضیحات مربوط به صفحات مورد نیاز خود را اضافه کنید.
از طرح سؤالات متداول استفاده کنید
طرح سوال به طور مستقیم به سئو شما کمکی نمی کند. اما استفاده از انواع خاصی از طرح سوال می تواند شما را با اسنیپت های غنی مرتبط کند. و اسنیپت های خوب می تواند به شما در دریافت کلیک های بیشتر کمک کند. دو نوع از بهترین روش ها برای بدست آوردن اسنیپت های خوب وجود دارد. یکی بررسی Schema :
و دیگری بررسی طرح سوالات متداول است.
می توانید با استفاده از ابزار تست داده های ساخت یافته ، طرح سوال خود را به طور صحیح تنظیم و مجددا آن را بررسی کنید.
عبارات عاطفی را به تگ عنوان خود اضافه کنید
مطالعه ی ما بر روی CTR نشان داد که عناوین عاطفی 7٪ بیشتر از عنوان هایی که دارای احساسات قوی نیستند، کلیک می خورند.
از سوی دیگر عناوینی که از لغات قدرتمند در آن ها استفاده شده است، باعث کاهش 12 درصدی کلیک شده اند. از این چه نتیجه ای می توان گرفت؟ مردم به عناوینی جذب میشوند که یک شوک عاطفی را منتقل میکنند. اگر یک عنوان از مطلب اصلی خارج شود، به نظر میرسد بیشتر کلیک خور هستند. و کاربران روی نتیجه دیگری کلیک خواهند کرد که به نظر میرسد اسپم کمتری دارد.
نتیجه گیری : تگهای عنوان را با کمی احساسات بنویسید. اما از اصطلاحاتی مانند “دیوانه” و “قدرتمند” که میتواند عنوان شما را عنوانی کلیک خور به نظر برساند، پرهیز کنید.
عبارتی مانند سال جاری را به عنوان و توضیحات اضافه کنید
در این جا منظور خود را در قالب مثالی بیان خواهم کرد:
اضافه کردن سال به عنوان و توضیحات شما CTR شما را بهتر یا ضعیفتر نمیکند. اما بر طبق تجربه من، این کار به شما کمک میکند …
به خصوص برای محتوایی که می تواند خیلی سریع تاریخ گذشته شود. به عنوان مثال، کسی که به دنبال “فلسفه سنکا” است، به چیزی که ماه گذشته منتشر شده است، نیاز ندارد و برایش تاریخ انتشار مقاله مهم نیست. اما برای یک کلمه کلیدی مانند “بهترین تلفنهای هوشمند” ، مردم میخواهند مطمئن شوند که آن ها در حال خواندن مطلبی به روز هستند. و اضافه کردن سال به عنوان و توضیحات شما باعث میشود که روشن شود که محتوای شما به روز است.
فصل ششم : سیگنالهای UX در صفحه
در این فصل به شما نشان خواهم داد که چگونه محتوای خود را برای “سیگنالهای UX” بهینه کنید. (به عبارت دیگر، چگونگی تعامل جستجوگران گوگل با محتوای شما). آیا واقعاً گوگل به Dwell Time ، Bounce Rate و سایر سیگنالهای تعامل کاربر توجه دارد؟ بله.
در حقیقت، “چگونه کار میکند” گوگل میگوید، برای کمک به آن ها در رتبهبندی بهترین نتایج، آن ها “از دادههای تعامل جمع و ناشناس استفاده میکنند تا ارزیابی کنند آیا نتایج جستجو به نمایش دادهها مرتبط بوده است”. اکنون زمان آن رسیده است که به شما نشان دهیم چگونه مطمئن شوید محتوای شما جستجوگرهای گوگل را در صفحه شما نگه میدارد.
اصل محتوا را بالای مطلب قرار دهید
وقتی شخصی از طریق گوگل به سایت شما میرسد، می خواهد پاسخ خود را سریع بیابد. به همین دلیل باید از تصاویر گسترده بالای صفحه جلوگیری کنید، مانند این:
در عوض تیتر و معرفی خود را اول و وسط قرار دهید.
اگر بخواهیم واضح و روشن بگوییم: خوب است که تصویری را در بالای پست خود داشته باشید. اما اگر محتوای شما را به پایین صفحه سوق دهد، این بد است.
محتوای خود را به تکه های کوچک تقسیم کنید
در حالت ایدهآل، بازدیدکنندگان هر کلمهای را در صفحهی شما میخوانند. اما ما در حالت ایدهآل زندگی نمیکنیم. به همین دلیل باید محتوای خود را راحت و مناسب برای سطحی خواندن تهیه کنید. من از هزاران زیر تگ H2 استفاده میکنم.
فهرست :
و تصاویر :
یک انجمن فعال داشته باشید
داشتن یک انجمن در وبلاگ شما مانند کد تقلب در نرخ جستجو است. چرا که پس از اتمام خواندن پست شما یک بخش کامنت با کیفیت به افراد میدهد که بخوانند. این کار به این دلیل است که نظرات، محتوا به پست شما اضافه می کنند.
رویکردها و استراتژیهای جدیدی را مشارکت دهید:
و گاهی اوقات، با کمی بحث و مشاجره جو را عوض میکنیم:
همه ی ین موارد باعث می شود افراد به صفحه شما اعتیاد پیدا کنند.
فصل هفتم : نکاتی درباره سئو داخلی پیشرفته
این فصل آخر لیستی از برخی از تکنیکهای مورد علاقهی من در سئوی صفحه است. بنابراین هنگامی که عنوان صفحه و تگهای H1 خود را بهینه کردهاید، در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که به شما کمک میکند تا سئوی داخلی خود را به سطح بهتری برسانید. بیایید یک راست به سراغ استراتژی ها برویم.
از تصاویر اصلی و اورجینال استفاده کنید
آیا از تصاویر موجود در اینترنت در محتوای خود استفاده میکنید؟ خب، این تصاویر دم دستی ممکن است به سئوی شما آسیب برسانند. به تازگی Shai Aharony تأثیر تصاویر دم دستی در رتبهبندی های گوگل را آزمایش کرده است. اول ، شای فقط برای این آزمایش، تعداد زیادی وبسایت جدید را ایجاد کرد. آن سایت ها دارای نام های دامنه تازه ای بودند که قبلاً هرگز ثبت نشده بودند.
وی در برخی از سایتها از تصاویر موجود عمومی استفاده کرد، و روی دیگر سایتها از تصاویر اصلی و اورجینال. نتیجه های این وب سایت ها واضح بود: سایت هایی که تصاویر منحصر به فردی دارند از سایتهایی که از عکسهای موجود استفاده میکردند، پیشی گرفتند.
بنابراین اگر از عکسهای موجودی استفاده میکنید که هزار سایت دیگر استفاده میکنند، ایجاد تصاویر سفارشی را حتما در نظر بگیرید. این کاری است که ما در Backlinko انجام می دهیم. و حداقل مطابق با این مطالعه ی اندک، این تصاویر اصلی احتمالاً به ما در رتبه بندی کمک می کند.
پیوند های داخلی
پیوند داخلی برای سئو بسیار مهم است. شما باید از صفحات دارای قدرت بالا در سایت خود به صفحات نیاز به تقویت، پیوند دهید.
وقتی این کار را کردید، مطمئن شوید که کلیدواژه به اندازه ی مناسب در متن شما تکرار شده باشد. در اینجا مثالی از این کار وجود دارد:
این روشی است که من از آن استفاده کرده می کنم و به شما هم پیشنهاد می دهم تا این روش را امتحان کنید. ابتدا از ابزار سئویی مانند Ahrefs استفاده کنید تا صفحات موجود قوی و با بیشترین بازدید در سایت خود را مشخص کنید.
سپس چند پیوند داخلی از آن صفحات را به یک صفحه با اولویت بالای سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال، من به تازگی می خواستم رتبه بندی های خود را برای “راهنمای انتشار پرس” بهبود ببخشم. بنابراین یک لینک داخلی را از یکی از معتبرترین صفحات خود به آن راهنما اضافه کردم.
این کار بسیار ساده است و اگر میخواهید یک مثال عالی از نحوه پیوند داخلی در سایتی را مشاهده کنید، ویکی پدیا را بررسی کنید. آن ها در این وب سایت تعداد زیادی پیوند داخلی با کلمات کلیدی را به هر صفحه اضافه می کنند:
مطالب کامل و جامع بنویسید
گوگل میخواهد به کاربران خود همه چیز هایی که می خواهند را در یک صفحه ی واحد نشان دهد. به عبارت دیگر: گوگل محتوای جامع می خواهد و اگر پست شما یک موضوع کامل را پوشش میدهد، شانس بالاتری برای دریافت رتبه بندی دارد.
یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از اینکه گوگل محتوای شما را کامل می بیند، چیست؟ کلمات کلیدی LSI.
کلمات کلیدی LSI مترادفی هستند که گوگل برای مشخص کردن میزان مرتبط بودن یک صفحه از آن ها استفاده می کند. من درمورد کلمات کلیدی LSI هیچ مشکلی ندارم، زیرا من معمولاً مطالب بسیار طولانی می نویسم. (مطالب طولانی شانس استفاده طبیعی از کلمات کلیدی LSI را افزایش میدهد). اما اگر می خواهید 100٪ مطمئن شوید که از کلمات کلیدی LSI استفاده می کنید، کلیدواژه خود را در گوگل جستجو کنید و به قسمت “جستجو های مرتبط با …” در پایین صفحه بروید:
و سعی کنید هر آن چه که پست شما معنی می دهد را در آن جای دهید.
سرعت صفحه خود را افزایش دهید
گوگل در مورد سوابق خود اظهار داشته است که سرعت بارگذاری صفحه، یک فاکتور رتبهبندی سئو است (و آنها اخیراً سرعت صفحه را حتی بیشتر از قبل مهم دانستهاند). طبق بررسی مابر روی 5.2 میلیون وبسایت، می توانید با انتقال به هاست سریع تر، سرعت بارگیری سایت خود را بهبود ببخشید.
تا آن جا که می توانید اسکریپتهای شخص ثالث را حذف کنید.
و سعی کنید حجم کلی صفحات وب سایتتان را کاهش دهید.
بهینه سازی تصویر
شما باید به هر تصویر در سایتتان نام، توضیح مختصر و متن alt مخصوص خودش را اختصاص دهید.
این کمک می کند تا گوگل (و هم چنین کاربران کم بینا) آن چه را که هر تصویر نشان می دهد، درک کنند. و یک تصویر را با کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید. بنابراین از یک نام فایل استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی هدف شماست (برای مثال، on-page-seo-chart.png). و از همان کلمه کلیدی به عنوان بخشی از تگهای alt تصویر خود استفاده کنید.
یکی دیگر از دلایل بهینه سازی تصاویر خود برای سئو این است که این امر به موتور های جستجو سرنخ دیگری از محتوای کلی صفحه ی شما می دهد، که این سرنخ ها میتوانند به کسب رتبه بندی بالاتر کمک کند. به عبارت دیگر: وقتی گوگل صفحه ای را مشاهده می کند که دارای تصویر هایی از “ابزارک های آبی” و “ابزارک های سبز” است، به آن ها می گوید: “این صفحه درباره ابزارک هاست”.
محتوای خود را در قسمتهای ویژه رتبه بندی کنید
رتبه بندی در یک Featured Snippet میتواند تفاوت زیادی را در CTR شما ایجاد کند. طبق این تحقیق ، شما باید از قبل در صفحه اول نتایج سرچ باشید تا بتوانید پاسخ برجسته گوگل داشته باشید.
این بدان معناست که باید جزو نتایج صفحه اول باشید که دارای Featured Snippet است و برای آن رتبه بندی شوید. برای پیدا کردن آن هاAhrefs ، SEMrush یا هر نرم افزار سئویی که استفاده میکنید را باز کنید و صفحات سایت خود را که در صفحه اول گوگل رتبه بندی می شوند را بیابید.
سپس،برای کلمات کلیدی که از قبل در نتایج گوگل دارای Snippet Featured هستند، فیلتر کنید.
سپس برای هر یک از این کلمات، به Snippet Featured در گوگل نگاه کنید.
سرانجام، شما برای رتبهبندی در Snippet Featured، باید محتوای خود را بهینه کنید. بنابراین اگر یک Snippet Featured از موضوعی دیدید، باید یک تعریف کوتاه از آن در محتوای خود بگنجانید.
در کنار این لیست از مراحل یا نکات گفته شده، باید مطمئن شوید که ساختار کد صفحه شما نیز سازگار باشد.
سئوی جستجوی صوتی
جستجوی صوتی با سرعت بالایی در حال رشد است. بهترین راه برای بهینهسازی محتوای خود برای جستجوی صوتی؟ ایجاد صفحات سوالات متداول است. مطالعه سئوی جستجوی صوتی ما نشان داد که گوگل دوست دارد نتایج جستجوی صوتی را از صفحات سوالات متداول داشته باشد.
نتیجه گیری سئو داخلی
امیدوارم که این راهنمای جدید سئوی داخلی برای شما مفید بوده باشد. کدام نکته از پست امروز را می خواهید اول امتحان کنید؟ آیا قصد دارید کلمه کلیدی خود را در تگ عنوان وارد کنید؟ در هر صورت، با گذاشتن نظر زیر همین مطلب به ما اطلاع دهید که از کدام نکات استفاده خواهید کرد؟
منبع : Backlinko | ترجمه : شهرام دات این