8 اشتباه رایج درباره گوگل وب مستر تولز

شما اینجا هستید » استایل ساز » مقالات آموزشی » آموزش سئو » 8 اشتباه رایج درباره گوگل وب مستر تولز
مشاوره و سفارش      info@stylesaz.com      ۰۹۱۲۵۰۹۵۳۵۷ فرم سفارش

وقتی با خطایی مشابه خطای بالا مواجه می شوید (some urls in the sitemap have a high response time) یا هر گونه خطایی که نشان از عدم دسترسی ربات ها به url موجود در نقشه سایت شما باشد، طبیعی است و در سایت هایی که صفحات زیادی دارند، به وفور پیش می آید.در این حالت وقتی این خطاها نسبت به کل صفحات شما دارای تعداد کمی است بدون هیچ نگرانی، برخی از صفحات را بررسی کنید،وضعیت https statuse code آن را از طریق ابزار هایی مثل این بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که وضعیت آن ۲۰۰ OK است و بررسی کنید که کاراکتر های غیر استاندار در url وجود نداشته باشد(url غیر استاندارد نباشد). اگر عیب را پیدا کردید، که هیچ! اگر نکردید،صبر کنید تا مجددا ارور مشابه برای همان url (با توجه به تاریخ Detected) یا url های دیگر ظاهر شود.اگر پس از گذشت زمان، تکرار نشد، دیگر فراموش کنید و نگران نباشید.اما به صورت دوره ای، بررسی کنید و دیگر از آن ور پشت بام هم نیفتید که اصلا اهمیتی به خطا ها ندهید.

شاید این مقاله هم بدردت بخوره

ارور زیر (Too Many URLs) هم مربوط به زیاد بودن url ها به ازای هر نقشه سایت است.سایت هایی که صفحات زیادی دارند، اغلب با این مشکل مواجه می شوند.هر فایل xml نقشه سایت شما حداکثر باید ۵۰ هزار url داشته باشد.وقتی به مرور زمان، از این تعداد بیشتر می شود، دیگر از url شماره ۵۰۰۰۱ ، توسط ربات های گوگل، بررسی نمی شود.در این شرایط شما باید نقشه سایت خود را به شکلی ایجاد کنید که هیچ وقت چنین مشکلی به وجود نیاید.بسته به سیستم مدیریت محتوای سایتتان، می توانید تعیین کنید که در هر نقشه سایت، چه تعداد url قرار گیرد و یا نقشه سایت هر ماه، در یک فایل جداگانه باشد.اگر سیستم مدیریت محتوای شما، اختصاصی نوشته شده است، باید از برنامه نویس خود درخواست کنید تا این مشکل را حل کند.در سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا و دروپال، این مشکلات به راحتی حل می شود.

۴- پیام های مرتبط با افزایش یا کاهش ناگهانی ترافیک

Big traffic change for top url

Search results clicks for example.com have decreased significantly

Search results clicks for example.com have increased significantly

وقتی پیام کاهش ناگهانی ورودی از گوگل را مشاهده مواجه شدید (decreased significantly)  ، به این معنی نیست که سایت شما اخطار گرفته است.به هر دلیلی، وقتی میزان ورودی شما از گوگل کاهش پیدا کند، و این کاهش با روز قبل، به نسبت impression شما، تفاوت زیادی داشته باشد، (که این تفاوت، نسبی است) ، با این پیام مواجه می شوید.ممکن است، به دلیل فصل امتحانات، ورودی گوگل شما کم یا زیاد شود و کاربران کلا از پای کامپیوتر به دلیل امتحانات یا تعطیلات نوروز فاصله بگیرند.لذا جستجو ها کمتر می شود.در نتیجه کلیک هم کم می شود.برای مثال روز اول عید، ممکن است سایت های زیادی با این پیام مواجه شوند.روز های تاسوعا ، عاشورا یا هر مناسبت دیگری.

همین اتفاق ممکن است موجب افزایش ناگهانی ورودی شما از گوگل شود (increased significantly) .وقتی تازه در یک یا چند کلمه کلیدی رقابتی، به صدر نتایج راه پیدا می کنید، کلیک های شما ناگهان از روزی ۲۰ عدد، به روزی ۲۰۰ عدد (اعداد مثال است) تغییر می کند.حتی ممکن است، موضوعی که شما قبلا با کلمات مرتبط با آن بالا بوده اید، ناگهان به دلیل تبلیغات تلویزیونی یا هر علت دیگر، مورد توجه قرار گیرد.لذا جستجو کنندگان اینترنتی به صورت ناگهانی زیاد می شوند.در نتیجه کلمات کلیدی کم ترافیک شما، ناگهان، پر ترافیک می شوند و با پیغام افزایش ناگهانی ترافیک مواجه می شوید.سپس ممکن است، آن موضوع به حالت اول باز گردد و از تب و تاب بیفتد، لذا شما این بار پیغام کاهش ناگهانی ترافیک را در وب مستر تولز خود مشاهده می کنید.

این پیغام ها هیچ ربطی به وجودی مشکلی یا پنالتی شدن یا خوب بودن سایت شما ندارد.صرفا افزایش یا کاهش ناگهانی ورودی گوگل را به صورت نسبی(نسبت به گذشته) که ممکن است ناشی از هر علتی باشد، اطلاع رسانی می کند.می توان گفت، یک جور، هیجان به شما القا می کند! چون همین افزایش و کاهش ورودی را می توانید در قسمت Search Queries ببینید.

۵ – باور غلط درباره خطای Googlebot can not access to your site

این ارور ، در همه جای دنیا اتفاق می افتد و در ایران هم بیشتر.با توجه به عدم دسترسی ها لحظه ای و چند دقیقه ای به سایت هایی ایرانی به خاطر بستر مخابرانی ایران وجود دارد، گاها برای سایت های بی مشکل، چنین اروری در وب مستر تولز نمایش داده می شود که بیشتر هم برای سایت هایی که سرور آنها داخل ایران است اتفاق می افتد.

وقتی درصد Overall error rate for DNS queries ، عدد پایینی است، جای نگرانی نیست.فقط سعی کنید از چند ISP ، سایت خود را چک کنید و ببینید در دسترس هست یا خیر.اگر هر چند ماه یک بار، چنین اروری مشاهده کردید، نیازی نیست، نگران باشید.به کار خود ادامه دهید.حتی گاها، در مواردی که دیتا سنتر های ایران مشکل دار می شوند و اوضاع اینترنت ایران خراب می شود، این درصد، عدد بالایی می شود و گاها (خیلی خیلی کم شاید یک بار در سال) حتی ممکن است به ۱۰۰ درصد برسد.باز هم در این شرایط نگران نباشید.صرف چند ساعت قطعی، آن هم زیر ۱۰ بار در سال(حتی بیشتر) ، رتبه سایت شما آسیب نمی بیند.حتی با دو روز قطعی هم، رتبه خود را از دست نمی دهید، و اگر هم از دست بدهید، بعد از اینکه مشکل سرور شما حل شد، مجددا به نتایج باز می گردید.توجه کنید به هیچ منظور من این نیست، که هاست و سرور شما و قطعی آن مهم نیست.اولین و مهمترین ضرر قطعی سایت شما، از دست دادن کاربر است.منظور من فقط این هست که به خاطر آن قطعی هایی که ناشی از اینترنت کل ایران است (نه بی کیفیت بودن هاستینگ شما) و خیلی کم در سال اتفاق می افتد، قرار نیست، سئوی شما آسیب ببیند. همچنین توجیهی نیست که سایت خود را خاطر این خطا ها در یک هاست یا سرور خارجی، منتقل کنید(آموزش تأثیر هاست و سرور بر سئو را مطالعه کنید).

 

۶- توجه بیش از حد به Link To Your Site

سایت هایی که در این قسمت به عنوان بک لینک های سایت شما ، نمایش داده می شود، هر دو هفته یک بار بروز می شود و گاهی اوقات هم بیش تر از دوهفته.همچنین، این لیست دارای خطا نیز هست و گوگل همه بک لینک های شما را گزارش نمی دهد.

بنابراین تصور نکنید، همه بک لینک های شما در این قسمت نمایش داده می شود.حتی بک لینک های حذف شده شما هم در این لیست به نمایش در می آید.به این لیست، به عنوان ابزاری کمکی، در تحلیل بک لینک های خودتان نگاه کنید و به خاطر اینکه توسط خود گوگل ، ارائه شده است، حساب ۱۰۰ درصد روی آن باز نکنید.

 

 ۷- اکتفا به نبودن اخطار در Manual Action

بسیاری بر این باورند که اگر در این قسمت، خطایی وجود نداشت، یعنی ما تخلفی از نظر گوگل انجام ندادیم و نباید مشمول جریمه های گوگل شویم.در این قسمت پنالتی های حاصل از الگوریتم نمایش داده نمی شود.ممکن است سایت شما، به دلیل خطاهایی که کرده اید دچار افت شدید شود یا از نتایج حذف شود، اما در این قسمت، هیچ گونه خطایی مشاهده نکنید.اکنون گوگل سعی کرده است، رتبه بندی سایت ها را بدون اطلاع به وب مستر، و به صورت الگوریتمی، انجام دهد تا مساله باز بماند.اگر گوگل به وب مستر بگوید، که این لینک، اسپم است و باید آن را حذف کنی، خیلی راحت روش های دور زدن گوگل، توسط وب مستران، ساخته می شود.زیرا گوگل اطلاعات خوبی در اختیار وب مستر قرار می دهد تا الگوریتمش را دور بزنند.(قوانین نانوشته گوگل را مطالعه کنید).

لذا اگر در این قسمت، No manual webspam actions found را مشاهده می کنید، تصور نکنید، سایت شما از نظر گوگل سایت خوبی است و هیچ خطایی نکرده است! به این راحتی ها نمی توانید تشخیص دهید که از نظر گوگل، تخلفی کرده اید(یا گوگل ، تخلف شما را متوجه شده است) یا خیر.

محو شدن در پیش فرض های وب مستر تولز

این مورد، بیش از حد بدیهی به نظر می رسد.اما هنوز خیلی ها، فراموش می کنند که پیش فرض ها را تغییر دهند.به خصوص در قسمت Search Queries

به طور پیشفرض میزان Impression و کلیک حاصل از عبارت های جستجو شده شما در قسمت Search Queries ، مخصوص جستجو های وب است.یعنی جستجو های تصویر و فیلم و موبایل نمایش داده نمی شود.

حالا روی ضربدر Web کلیک کنید تا به شکل زیر، کلیک و Impression سایت خود را ببینید!

اگر فکر می کنید، هنوز موارد مهم و مرتبطی با موضوع این پست، بگویید تا این لیست تکمیل شود.
نظر یا سوال داری ؟ می تونی از اینجا بفرستی !
کلیه حقوق مربوط به استایل ساز می باشد و کپی مجاز نمی باشد